علی خامنه‌ای با حمایت از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها ابراز امیدواری کرد که «این مجاهدت‌ها ادامه یابد»

Ali Khamenei
Ali Khamenei Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی ماه، در جریان دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، از حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ حمایت کرد و افزود که این اقدام دولت انصارالله که در دفاع از مردم غزه انجام می‌شود، «مصداق بارز جهاد فی سبیل‌الله» است.

آگهی

بنا بر گزارش ایرنا، او همچنین بار دیگر بر ضرورت افزایش جمعیت و افزایش نرخ ازدواج در کشور تاکید کرد و خواستار آن شد که امامان جماعت در خطبه‌هایشان به این موضوعات بپردازند.

علی خامنه‌ای با اشاره به جنگ اسرائیل و حماس ادعا کرد که امروز دنیا به مردم غزه و مبارزان و گروه مقاومت آن‌ها به چشم «قهرمان» می‌نگرند و بر همین اساس آنها را در نبرد با اسرائیل «پیروز» خواند.

او همچنین ادعا کرد که «امروز کسی در دنیا قائل به پیروزی رژیم غاصب و خبیث صهیونیستی در جنگ نیست» و اینکه از نظر آحاد مردم دنیا و سیاسیون، رژیم اسرائیل یک رژیم «شکست خورده و متلاشی» است.

ادعای پیروزی جنگجویان غزه در حالی بیان می‌شود که ارتش اسرائیل روز دوشنبه از کشف و انهدام شبکه جدیدی از تونل‌های زیرزمینی حماس خبر داد که «هسته اصلی توانایی حماس برای بقا» توصیف می‌شوند.

اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه در یکی از آخرین اقدامات خود در حمایت از اسرائیل، یحیی سنوار، رهبر سیاسی حماس را تحریم کرد.

علی خامنه‌ای همچنین اقدام حوثی‌های یمن در پشتیبانی از مردم غزه را ستود و گفت: «یمنی‌ها به مجاری حیاتی رژیم صهیونیستی ضربه وارد کردند و از تهدید آمریکا نترسیدند؛ چراکه انسان خداترس از غیرخدا نمی‌ترسد و این کار آنها حقاً و انصافاً مصداق جهاد فی سبیل الله است.»

او ابراز امیدواری کرد که «این مقاومت‌ها و فعالیت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند».

ستایش از حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ نیز در حالی انجام می‌شود که در روزهای اخیر ایالات متحده و بریتانیا حملات سنگینی را علیه حوثی‌ها و به تلافی اقدامات خرابکارانه آنها در دریای سرخ انجام دادند.

نیروی دریایی ایالات متحده نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که محموله‌ جدیدی از تسلیحات ایرانی را که برای شورشیان حوثی فرستاده شده بود، ضبط کرده است.

بر اساس این بیانیه، در این محموله بزرگ تجهیزاتی همچون سامانه‌های پیشران و هدایت، کلاهک‌های موشک‌های کروز بالستیک میان‌برد و ضدکشتی و قطعات پدافند هوایی وجود داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهارمین حمله آمریکا به یمن؛ سنتکام: ۱۴ موشک آماده شلیک حوثی‌ها را هدف قرار دادیم

حوثی‌های یمن: علاوه بر اسرائیل اکنون کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی را نیز می‌زنیم

ایران خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل را آزاد می‌کند