پای هوش‌مصنوعی به صدا و سیمای ایران هم کشیده شد؛ جنجالی شدن «مصاحبه جعلی» با کریستیانو رونالدو

تصویر مصاحبه جعلی با کریستیانو رونالدو در شبکه نسیم
تصویر مصاحبه جعلی با کریستیانو رونالدو در شبکه نسیم Copyright شبکه نسیم-صدا و سیمای ایران
Copyright شبکه نسیم-صدا و سیمای ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شبکه نسیم متعلق به صدا و سیمای ایران روز پنجشنبه در برنامه‌ای به مناسبت شب یلدا در اقدامی عجیب و با کمک از هوش مصنوعی مصاحبه‌ای جعلی با کریستیانو رونالدو، ابرستاره فوتبال پرتغال و بازیکن کنونی تیم النصر عربستان را پخش کرد.

آگهی

در این مصاحبه که با کمک هوش مصنوعی طراحی و تنظیم شده بود، کریستیانو رونالدو در استودیوی شبکه نسیم حاضر شده و با حرکاتی شبه انسانی و با لحنی خودمانی از خاطرات مواجهه خود با تیم‌ها و بازیکنان ایرانی و شب یلدای خود که به دلیل مقروض بودن وی دشوار است سخن می‌گوید.

مجری برنامه با سوال «چطوری کریس؟» این مصاحبه را آغاز می‌کند که این سوال اشاره به «کری‌خوانی» علیرضا بیرانوند با کریستیانو رونالدو هنگام مسابقه ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ دارد. در این بازی، دروازه‌بان ایران موفق شده بود پنالتی ستاره پرتغالی را مهار کند.

در بخش دیگری از این مصاحبه، رونالدو به بازی خود با تیم پرسپولیس در سال جاری میلادی اشاره می‌کند. این بازیکن در ماه سپتامبر در جامه بازیکن تیم النصر عربستان برای بازی در مقابل تیم پرسپولیس در سفری پرحاشیه به ایران آمد. از جمله حواشی سفر او می‌توان به ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به هتل محل حضور بازیکنان تیم النصر و تلاش برخی طرفداران وی برای ورود غیر قانونی به داخل محوطه هتل اشاره کرد.

در آن زمان  یک فرش دستباف به این بازیکن هدیه داده شد و کریستیانوی جعلی در این مصاحبه ساختگی به آن ماجرا اشاره کرده و درباره اضافه شدن این فرش به سفره یلدایش سخن می‌گوید.

مصاحبه ساختگی صدا و سیما که پس از جنجال دعوت از اینفلوئنسرها ترتیب داده شده به سرعت واکنش‌های تعجب‌زده و منفی را در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان و رسانه‌های ایرانی برانگیخته است. بسیاری از کاربران فضای مجازی از این اقدام «عجیب» صدا و سیما به‌عنوان اقدامی «منفی» یاد کرده‌اند.

دنیای فوتبال تاکنون واکنشی به این مصاحبه نداشته و این در حالیست که شخص کریستیانو رونالدو نیز هنوز واکنشی به  حضور ساختگی خود در تلویزیون ایران نشان نداده است. بعید به‌نظر می‌رسد این ستاره دنیای فوتبال از قبل در جریان چنین «ساختار شکنی‌ای » از سوی سازمان «محافظه‌کار» صدا و سیمای ایران قرار گرفته باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسانه‌های ایران از «حکم بی‌سابقه» کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه سپاهان خبر دادند

ایران خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل را آزاد می‌کند

سازمان ملل تشدید کنترل حجاب و صدور حکم اعدام توماج صالحی در ایران را محکوم کرد