امید به زندگی در فرانسه؛ ۶۵ ساله‌ها احتمالا چند سال دیگر بدون «ناتوانی» به زندگی خود ادامه می‌دهند؟

امید به زندگی بدون «ناتوانی» در ۶۵ سالگی
امید به زندگی بدون «ناتوانی» در ۶۵ سالگی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتیجه بررسی‌ها در فرانسه نشان می‌دهد که امید به زندگی بدون «ناتوانی» برای زنان ۶۵ ساله ۱۱.۸ سال و برای مردان ۱۰.۲ سال است.

آگهی

یکی از مراکز تحقیقات و آمار دولتی فرانسه این تحقیق را در مورد امید به زندگی بدون «ناتوانی» را انجام داده است. منظور از «ناتوانی» در این پژوهش هرگونه محدودیت در فعالیت‌های زندگی روزمره فرد است. 

نتیجه این بررسی در حالی منتشر می‌شود که دولت فرانسه چند ماه پیش پس از کشمکش و جنجال فراوان سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش داد. 

امید به زندگی هنگام تولد در فرانسه طی دهه‌های اخیر رو به افزایش بود اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا امید به زندگی هنگام تولد طی سال‌های اخیر کاهش یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که امید به زندگی هنگام تولد هنوز به سطح خود پیش از آغاز همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ نرسیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هرچند افزایش امید به زندگی هنگام تولد در ظاهر مثبت به نظر می‌رسد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش طول عمر انسان لزوما با کیفیت یکسان و با سلامت کامل همراه نیست. 

فرانسه در سال ۲۰۲۱ در جایگاه چهارم و سوم در بین کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه امید به زندگی بدون «ناتوانی» برای مردان و زنان ۶۵ ساله قرار داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه روند صعودی پیری جمعیت در اتحادیه اروپا؛ کدام کشور جوان‌تر شد؟

دانشمندان: فعالیت جسمی در دوره پیری به افزایش طول عمر و سلامت بدن کمک می‌کند

اعتصاب گسترده در فرانسه پروازهای سراسر اروپا را تحت تاثیر قرار داد