عمران خان از طریق ویدیویی که با هوش مصنوعی ساخته شده بود از زندان برای حامیانش پیام ارسال کرد

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در حین گفتگو با خبرنگاران در مورد وضعیت سیاسی کنونی و پرونده های جاری علیه وی در محل اقامتش در لاهور پاکستان در ۳ اوت ۲۰۲۳
عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در حین گفتگو با خبرنگاران در مورد وضعیت سیاسی کنونی و پرونده های جاری علیه وی در محل اقامتش در لاهور پاکستان در ۳ اوت ۲۰۲۳ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان که حزبش اجازه برگزاری تجمعات عمومی را ندارد، اواخر روز یکشنبه از طریق ویدیویی که توسط هوش مصنوعی برای سخنرانی در یک تجمع مجازی ساخته شده بود، برای حامیانش صحبت کرد.

آگهی

او که رهبر حزب «تحریک انصاف پاکستان» است در ماه‌‌های اخیر به جرم فساد به سه سال حبس محکوم شده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

این ویدیو که انتشار آن به دلیل وجود اختلال اینترنت در پاکستان با مشکلاتی مواجه بود، در طول تجمع مجازی حزب «تحریک انصاف پاکستان» در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و بیش از ۱.۴ میلیون نفر در یوتیوب موفق به تماشای آن شدند.

آقای خان در این ویدیو در حالی که می‌گوید «حزب ما مجاز به برگزاری تجمعات عمومی نیست» و از حامیانش می‌خواهد تا در انتخابات عمومی در روز ۸ فوریه شرکت کنند، نشان داده می‌شود. صدای نخست وزیر پیشین پاکستان با کمک هوش مصنوعی روی تصویری از او که به نظر می‌رسد در حال سخنرانی است قرار داده شده بود.

اختلالات ایجاد شده در پخش زنده این پیام، به نگرانی‌ها درباره شفافیت در مورد انتخابات آتی پاکسان دامن زده است.

کاربران در سراسر کشور از سرعت پایین اینترنت و کاهش سرعت آن شکایت دارند و می‌گویند این شیوه شرکت‌های مخابراتی برای خفه کردن صدای منتقدان است.

از سوی دیگر شرکت‌‌ مخابرات پاکسان اعلام کرد که مشکلی در دسترسی اینترنت وجود ندارد و گفت که در حال بررسی موضوع است.

مقامات حزب «تحریک انصاف پاکستان» گفتند که سخنرانی آقای خان بر اساس نسخه مکتوبی است که او از زندان تأیید کرده بود.

آن‌ها همچنین گفته‌اند به دلیل احتمال سرکوب شرکت کنندگان در تجمعات حزبشان و نادیده گرفته شدن رهبران این حزب از سوی رسانه‌ها تصمیم به برگزاری یک تجمع مجازی گرفته‌اند.

عمران خان از سوی کمیسیون انتخابات به سوء استفاده از جایگاه نخست‌وزیری در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی برای خرید و فروش غیرقانونی هدایای دولتی به ارزش بیش از ۱۴۰ میلیون روپیه پاکستان (۵۰۰ هزار دلار) متهم است؛ هدایایی که عمدتا در سفرهای خارجی دریافت شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

او در آخرین انتخابات عمومی در سال ۲۰۱۸ پیروز رقابت‌ها شد، پیروزی که مخالفانش می‌گویند با کمک ارتش به دست آمد که اغلب نقش مهمی در پاکستان بازی می‌کند.

از سوی دیگر آقای خان نیز پس از درگیری با ژنرال ها بر سر انتصاب رئیس سازمان جاسوسی پاکستان، ارتش را مقصر برکناری خود می‌داند. ارتش اما این موضوع را رد می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درباره «فیتو» رهبر باند تبهکار اکوادور که از زندان ناپدید شد چه می‌دانیم؟

سه ماه بعد از موشک پراکنی ایران و پاکستان؛ ابراهیم رئيسی وارد اسلام‌آباد شد

از روسیه تا ایران و امارات؛ سیل در افغانستان ده‌ها قربانی گرفت و پروازهای فرودگاه دبی را مختل کرد