سانحه در نیروی دریایی آمریکا؛ هواپیمای شناسایی نظامی از باند خارج شد و به دریا افتاد

سانحه برای هواپیمای نیروی دریایی آمریکا
سانحه برای هواپیمای نیروی دریایی آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات امداد و نجات گفته‌اند در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است و ۹ سرنشین هواپیما نجات یافته‌اند.

آگهی

یک هواپیمای نظامی متعلق به نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) به هنگام فرود در باند فرودگاه دچار سانحه شد و به داخل آب‌های خلیج کانیوهی در هاوایی افتاد.

مقامات گفته‌اند هر ۹ سرنشین این هواپیما سالم هستند و بدون اینکه به آنها آسیبی برسد به ساحل رسیده‌اند.

گزارش شده است که به هنگام این سانحه هوا در منطقه ابری و بارانی بوده است، با این حال هنوز علتی برای خارج شدن هواپیما از باند اعلام نشده است. مسئولان گفته‌اند تحقیقات ویژه برای دلیل این اتفاق را آغاز کرده‌اند.

بنابر بر بیانیه ناوگان سوم نیروی دریایی ایالات متحده، امدادگران اولیه و پرسنل اورژانس ارزیابی اولیه‌ای را را از محل سانحه انجام دادند و از یک مانع شناور موقت برای ثابت نگه داشتن هواپیما استفاده کردند.

تصاویر منتشره از هواپیمای افتاده در آب‌های هاوایی یادآور سانحه‌ای مشابه در سال ۲۰۰۹ در آمریکا است؛ زمانی که یک هواپیمای تجاری ایرباس دچار نقص فنی شد و به‌طور اضطراری در رودخانه هادسون نیویورک فرود آمد. تمامی ۱۵۵ سرنشین هواپیما از این سانحه جان سالم به در بردند.

سخنگوی سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده گفت هواپیمای نظامی مدل «پی‌-۸ای» (P-8A) به هنگام نشستن بر روی باند پایگاه تفنگداران دریایی در خلیج کانیوهی هاوایی تعادل خود را از دست داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این هواپیمای گشت دریایی که توسط شرکت بوئینگ تولید می‌شود و به گشت اسکادران ۴ ارتش ایالات متحده تعلق دارد، اغلب برای شکار زیردریایی‌ها و شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شود.

پایگاه تفنگداران دریایی هاوایی در حدود ۱۶ کیلومتری از صخره‌های مرجانی سواحل هونولولو قرار دارد. این پایگاه ۹۳۰۰ پرسنل نظامی و ۵۱۰۰ عضو خانواده این افراد را در خود جای داده است و یکی از چندین تاسیسات نظامی کلیدی آمریکا در جزیره اوآهو ایالت هاوایی در اقیانوس آرام به شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پروژه بلندپروازانه نیروی دریایی آمریکا؛ تبدیل سکوهای نفتی مازاد به پایگاه‌‌های موشکی

چرا پنجره هواپیماها بیضی شکل است؟

سقوط یک هواپیمای ترابری نظامی آمریکا در افغانستان