حوثی‌ها ویدئوی توقیف «کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ» را منتشر کردند

لحظه فرود شبه‌نظامیان حوثی با هلی‌کوپتر بر عرشه کشتی
لحظه فرود شبه‌نظامیان حوثی با هلی‌کوپتر بر عرشه کشتی Copyright اسکرین شات از توییت حوثی‌ها
Copyright اسکرین شات از توییت حوثی‌ها
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حوثی‌های یمن ویدئویی منتشر کردند که نشان می‌دهد چند مرد مسلح از یک بالگرد بر روی عرشه یک کشتی باری در جنوب دریای سرخ فرود می‌آیند و آن را توقیف می‌کنند.

آگهی

حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن روز دوشنبه ویدئویی را منتشر کردند که عملیات آن‌ها در ربایش یک کشتی که به مقصد هند در حرکت بود را نشان می‌دهد.

این فیلم نشان می‌دهد که یک بالگرد بر فراز یک کشتی حمل خودرو به نام «گلکسی لیدر» به معنی رهبر کهکشان قرار می‌گیرد و بلافاصله چندین مرد مسلح پس از فرود بر عرشه، کنترل کشتی را به دست می‌گیرند و دو پرچم یمن و فلسطین را بر آن نصب می‌کنند.

شبکه تلویزیونی «المسیره» متعلق به همین جنبش یک روز پس از ربوده شدن این کشتی توسط حوثی‌ها این ویدئو را منتشر کرد.

این گروه گفته بود که این کشتی با اسرائیل مرتبط است. هرچند در گزارش‌های اولیه رسانه‌های عربی و اسرائیلی این شناور یک کشتی اسرائیلی معرفی شده بود، اما مقام‌های اسرائیل می‌گویند کشتی ربوده شده اسرائيلی نیست و هیچ کدام از سرنشینان آن نیز تبعه این کشور نیستند.

حوثی‌ها در ویدئویی که منتشر کرده‌اند این کشتی را اسرائیلی خوانده‌اند. 

به گزارش رویترز، کشتی «گلکسی لیدر» با پرچم کشور باهاما سفر می‌کرد و در واقع متعلق به بریتانیا است. این کشتی توسط یک شرکت ژاپنی اداره می شود اما گفته می‌شود که با تاجر اسرائیلی به نام «ابراهیم رامی اونگار» مرتبط است.

این ویدئو یکی از افراد مسلح را نشان می‌دهد که با فریاد «الله الکبر» «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به زبان عربی شعار می‌دهد و فریاد می‌زند «پیروزی از آن اسلام است.»

«ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن روز دوشنبه طی سخنانی درباره توقیف این کشتی اعلام کرد که همه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ هدف مشروع نیروهای مسلح یمن هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح آمریکا برای گسیل گروه ضربت به دریای سرخ؛ سالیوان: مسئول نهایی حمله به کشتی‌ها ایران است

حمله حوثی‌ها به یک کشتی در دریای عرب؛آیا توان نیروهای «نیابتی ایران» در حمله به اهداف دور بیشتر شده؟

حوثی‌ها به چهار کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ حمله کردند