قانون مهاجرت؛ سنای فرانسه کمک‌های دولتی پزشکی به برخی از مهاجران را لغو کرد

قانون مهاجرت فرانسه
قانون مهاجرت فرانسه Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سنای فرانسه روز سه‌شنبه لغو کمک‌های دولتی پزشکی معروف به (AME) را که مختص بخشی از مهاجران است تصویب کرد، موضوعی که نشان دهنده قصد این نهاد برای سخت‌گیری بیشتر در لایحه مهاجرت دولت است.

آگهی

سناتورها نه تنها در جلسه علنی اصلاحات دولت را مورد بررسی جدی قرار دادند بلکه درباره تنش‌آمیزترین اقدام میان راست‌ها و میانه‌روها به توافق رسیدند. 

از سوی دیگر این دو گروه که اکثریت سناتورها را تشکیل می‌دهند  بر توافق بر سر پیشنهاد دولت که می‌خواهد اجازه اقامت یکساله قابل تمدید را به کارگران غیرقانونی در بخش‌هایی که با کمبود نیروی کار روبرو است اعطا کند، تلاش کرده‌اند.

با این حال آن‌ها با لغو کمک‌های دولتی پزشکی همسو شدند که با ۲۰۰ رای موافق و ۱۳۶ رای مخالف به «کمک فوری پزشکی» تبدیل شد.

کمک‌های دولتی پزشکی معروف به (AME) بیش از ۲۰ سال است که به خارجی‌هایی که بدون اقامت رسمی در فرانسه حضور دارند به مدت حداقل سه ماه ارائه می‌شود که شامل پوشش کامل هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی است.

کمک‌های پزشکی اورژانسی که توسط سنا تصویب شد در صورت اجرایی شدن بر مدیریت «بیماری‌های جدی و درد حاد» و همچنین پیشگیری متمرکز است و سبد مراقبتی را که در حال حاضر به حدود ۴۰۰ هزار ذی‌نفع ارائه می‌شود کاهش می‌دهد.

اقدام سنا مورد انتقاد چپ‌ها و شماری از انجمن‌ها قرار گرفته است به‌طوریکه آن‌ها خواستار مشمول شدن مراقبت‌های مربوط به بارداری، واکسیناسیون و معاینات پزشکی پیشگیرانه در این حوزه شده‌اند. با وجود تصویب این متن در سنا، تصویب نهایی در مجلس ملی فرانسه بعید به نظر می‌رسد.

اکثریت سناتورها تلاش دارند متن دولت را محدود‌تر کنند و در مورد آخرین اقدامات تنش‌زا سازش کردند و راه برای تصویب متن در مراسم رسمی هموار کرده‌اند. رای‌گیری برای این متن برای روز سه‌شنبه آینده ۱۴ نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه پزشک خارجی جذب می‌کند؛ نخست وزیر: جوانان به تحصیل رفته را باید به کشور بازگردانیم

سناتور فرانسوی به ظن تلاش برای تعرض جنسی به همکارش از طریق خوراندن مواد مخدر بازداشت شد

اعتصاب گسترده در فرانسه پروازهای سراسر اروپا را تحت تاثیر قرار داد