کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما رای خود را درباره سپاهان اعلام کرد: شکست سه بر صفر، محرومیت و جریمه

دیدار لغو شده سپاهان در مقابل الاتحاد
دیدار لغو شده سپاهان در مقابل الاتحاد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نتیجه بازی برگزار نشده دو تیم سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان اعلام شد.

آگهی

با اعلام AFC سپاهان با نتیجه ۳-۰ بازنده دیدار برگزار نشده مقابل الاتحاد عربستان شد و تیم اصفهانی باید ۲۰۰ هزار دلار هم به عنوان جریمه پرداخت کند. 

مسابقه دو تیم سپاهان و الاتحاد در چارچوب روز دوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا قرار بود روز دهم مهر ماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود اما تیم عربستانی پیش از شروع مسابقه و با تصمیم داور و ناظر بازی ورزشگاه را ترک و حاضر به حضور در زمین بازی نشد. نماینده عربستان سعودی در ادامه مستقیما راهی فرودگاه و ایران را به مقصد عربستان ترک کرد. 

گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن بود که حضور مجمسه‌هایی از قاسم سلیمانی در ورزشگاه باعث لغو آن دیدار شده است. مسئولان باشگاه سپاهان اعلام کرده بودند که درخواست ناظر بازی برای انجام تغییرات در استادیوم پیش از آغاز بازی غیرقابل قبول و غیرممکن بوده و به همین دلیل نماینده ایران تن به این کار نداده است. 

در همین حال رسانه‌های سعودی گزارش داده‌اند ناظر بازی از مسئولان سپاهان خواسته بودند مجسمه‌های قاسم سلیمانی را به مکان دیگری منتقل کنند چرا که جلوی دید دوربین‌های VAR را گرفته است. 

عدم برگزاری این بازی در هفته‌های اخیر حواشی بسیاری را به همراه داشت و حتی مسئولان سیاسی ایرانی هم در این خصوص اظهار نظر کرده بودند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئيسی پیشتر گفته بود تهران و ریاض بر سر تکرار این مسابقه با یکدیگر توافق کرده و از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌اند این بازی بار دیگر برگزار شود. با این حال رای اعلام شده از سوی AFC نشان می‌دهد خوش‌بینی‌های امیرعبداللهیان چندان درست نبوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه سپاهان اصفهان را نقره‌داغ کرده است. 

بر اساس حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم سپاهان علاوه بر شکست در آن مسابقه و پرداخت جریمه ۲۰۰ هزار دلاری، در سه بازی آینده آسیایی هم حق میزبانی از حریفای خود را در ورزشگاه نقش جهان نخواهد داشت. ضمن اینکه تیم اصفهانی باید مبالغی را که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری این دیدار به سپاهان پرداخت کرده بود مسترد کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با اعلام رای قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم فوتبال سپاهان در پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با ۴ امتیاز و پس از الاتحاد ۹ امتیازی در رده دوم جدول قرار می‌گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سپاهان در غیاب مجسمه قاسم سلیمانی با نتیجه ۳-۱ مغلوب الهلال عربستان شد

ادامه حواشی لغو بازی سپاهان و الاتحاد؛ واکنش سعودی‌ها به انتشار تصاویر قاسم سلیمانی در شهر تهران

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود