حماس: گروگانهای خارجی را آزاد می‌کنیم؛ شمار کشته‌های غزه از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر گذشت

حمله هوایی اسرائیل به غزه
حمله هوایی اسرائیل به غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تن دادن به برقراری هرگونه آتش‌بس را رد و بر ادامه جنگ تاکید کرد. آقای نتانیاهو در مقابلِ تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ حماس و اسرائیل، تصریح کرد که پذیرش آتش‌بس به منزله تسلیم شدن در برابر حماس است.

آگهی

ارتش اسرائیل می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ هدف از جمله انبارهای تسلیحات، مواضع پرتاب موشک‌های ضد تانک و مخفیگاه های حماس را در نوار غزه هدف قرار داده است. در مقابل، شاخه نظامی حماس هم مدعی شد که با گلوله‌های ضد تانک به سمت «دو خودروی زرهی» ارتش اسرائیل شلیک کرده است.

حماس همچنین عصر دوشنبه ویدئویی را از سه زن منتشر و آنها را جزء ۲۳۹ گروگانی که در اختیار دارد معرفی کرد. یکی از آنها از نخست وزیر اسرائیل خواست تا به معامله با حماس تن دهد. بنیامین نتانیاهو این ویدئو را «تبلیغات روانی بی‌رحمانه» خواند.

در همین حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در جریان عملیات زمینی یک سرباز گروگان در نوار غزه را آزاد کرده است. وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی از کشته شدن پنج فلسطینی در حملات روز دوشنبه ارتش اسرائیل در کرانه باختری خبر داد. 

حماس آخرین شمار کشته‌های حملات اسرائیل به نوار غزه را ۸ هزار و ۵۲۵ نفر اعلام کرد و گفت که ۳ هزار و ۵۴۲ نفر از کشته‌شدگان کودک هستند. به گفته مقامات اسرائیلی، در حمله موشکی ۷ اکتبرِ حماس به خاک اسرائیل بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته شدند که عمدتا غیرنظامی بودند. 

آخرین تحولات جنگ اسرائيل و حماس در روز سه‌شنبه ۳۱ اکتبر برابر با ۹ آبان را در این صفحه دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ حماس و اسرائیل؛ سرمایه‌گذاری در کدام بازارها به نفع دارایی‌های شما عمل می‌کند؟

ادعای موسسه بریتانیایی: ایران، چین و روسیه از جنگ حماس و اسرائیل سواستفاده می‌کنند

اسرائیل سفرای کشورهای حامی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را احضار کرد