سه کشته در بمب‌گذاری گردهمایی «شاهدان یَهُوَه» در هند؛ «مظنون» خود را تسلیم پلیس کرد

بمب‌گذاری در یک مراسم مذهبی در جنوب هند
بمب‌گذاری در یک مراسم مذهبی در جنوب هند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردی که مدعی است عضو سابق گروه مذهبی شاهدان یهوه است به ظن دست داشتن درانفجار‌های روز یکشنبه در ایالات کرالا واقع در جنوب این کشور خود را تسلیم پلیس کرد.

آگهی

به گفته پلیس هند، انفجار بمب‌های دست‌ساز در مراسم گردهمایی دو هزار نفره «شاهدان یَهُوَه» در ایالت کرالا دست کم ۳ کشته و ده‌ها مجروح به جا گذاشته است.

مقامات هندی پیش‌تر شمار قربانیان این انفجارها را یک کشته و چند مجروح اعلام کرده بودند اما پیناری ویجایان، وزیر ارشد ایالت کرالا در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران از مرگ دومین قربانی این حمله که یک زن است خبر داد.

وینا جورج، وزیر بهداشت دولت محلی در ایالت کرالا نیز پیش‌تر به رویترز گفته بود که یک دختر ۱۲ ساله در این حملات به میزان ۹۵ درصد دچار سوختگی شده و وضعیت او وخیم است. این دختر هم روز دوشنبه بر اثر جراحات وارده درگذشت.

به گفته این مسئول بلند پایه ایالت کرالا ۱۷ نفر از مجروحان هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند و حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دومینیک مارتین، فرد مظنون به دست داشتن در این حملات که اکنون در بازداشت پلیس هند قرار دارد روز یکشنبه ویدئویی را در فیس بوک منتشر کرد و در آن مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

وی اندکی بعد، عصر روز گذشته در یک پاسگاه پلیس در منطقه تریسور، واقع در حدود ۴۰ کیلومتری محل انفجارها خود را تسلیم کرد.

یک افسر مسئول روابط عمومی پلیس هند به رویترز گفت: «دومینیک (فرد بازداشت شده) هنوز در کوچی تحت بازجویی است.»

وی با تاکید بر ادامه تحقیقات روی این پرونده گفت: ما همچنان در تلاش هستیم تا صحت اظهارات وی را مشخص کنیم، این مدتی طول می کشد. ما در حال حاضر در موقعیتی نیستیم که دخالت وی در این پرونده را تایید کنیم.»

این حادثه در جریان یک همایش شاهدان یهوه در کالاماسری، در حدود ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر کوچی واقع در ایالت کرالا روی داده است.

سخنگوی منطقه‌ای شاهدان یهوه به رویترز گفت که نام مارتین به عنوان یکی از اعضای این گروه به ثبت نرسیده است.

وی تصریح کرد که حدود ۲ هزار و سیصد نفر برای شرکت در این همایش سه روزه ثبت‌نام کرده بودند اما از حضور مارتین در این رویداد خبری نداشته است.

این منبع همچنین در گفتگو با رویترز تایید کرد که دست کم ۲ انفجار ناشی از بمب دست‌ساز در جریان برگزاری همایش شاهدان یهوه روی داده است.

دومینیک مارتین، فردی که با انتشار ویدئو در فیس‌بوک مسئولیت انفجارها را برعهده گرفت، می‌گوید که از شش سال پیش اعتقاد داشته است که آموز‌ه‌های شاهدان یهوه با منافع ملی مغایرت دارد و پیش‌تر سعی کرده در این خصوص با مسئولان این گروه مذهبی صحبت کند.

به گزارش رویترز، شاهدان یهوه گروهی آئینی و به زعم برخی «یک فرقه» منشعب از دین مسیحیت است که حدود سال ۱۸۷۰ در ایالات متحده تاسیس شد.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اصرار بر تغییر نام «هند»؛ مودی در نشست گروه ۲۰ با عنوان «بهارات» سخنرانی کرد

تظاهرات تبتی‌های مقیم هند علیه سیاست‌های پکن با شعار «شی جین پینگ مرده باد»

پلیس هند موفق به بازداشت رهبر متواری و جدایی‌طلب سیک‌ها شد