چالش تازه دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴: حمایت بایدن از اسرائیل و از دست دادن آرای عرب‌ها و مسلمانان

تجمع حامیان ساکنان سرزمین‌های فلسطینی‌ در هوستون تگزاس
تجمع حامیان ساکنان سرزمین‌های فلسطینی‌ در هوستون تگزاس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکایی‌های عرب و مسلمان و متحدان چپگرای آنها از واکنش جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به جنگ اسرائیل و حماس انتقاد می‌کنند و از او می‌خواهند تا برای جلوگیری از بحران انسانی در غزه یا ریزش آراء‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاری بکند.

آگهی

به باور آنها بایدن برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه هیچ فشاری بر اسرائیل نیاورده است. ناامیدی فزاینده آنها می‌تواند بر تلاش جو بایدن برای انتخاب مجدد را تحت تأثیر قرار دهد، چنان که نظرسنجی‌ها هم از احتمال برگزاری یک رقابت شانه به شانه میان او و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه حکایت دارد. 

آمریکایی‌های عرب ۵ درصد آرای میشیگان، و ۱.۷ تا ۲ درصد آرای پنسیلوانیا و اوهایو را اختیار دارند. جو بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ با جذب ۵۰.۶ درصد آراء میشیگان در مقابل ۴۷.۸ درصد آراء آقای ترامپ پیروز شد. او همچنان در پنسیلوانیا با کسب ۵۰.۰۱ درصد آراء و تنها با اختلاف ۸۱ هزار رای بر آقای ترامپ غلبه کرد.

البته بعید به نظر می‌رسد که آمریکایی‌های عرب و مسلمان از دونالد ترامپ حمایت کنند، اما می‌توانند یا با صندوق‌های رای قهر کنند و یا در صورت شرکت هم به جو بایدن رای ندهند و جذب نامزدهای مستقل دارای گرایش چپ افراطی شوند. 

همزمان با افزایش انتقاد‌های جمهوری‌خواهان و طیف راستگرای حزب دموکرات از عملکرد رئیس جمهوری ایالات متحده در قبال جنگ به راه انداخته شده توسط حماس، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن و دیگر مقام‌های آمریکایی بارها برای آزادی آمریکایی‌های گروگان گرفته شده توسط حماس تلاش کرده‌ است. آقای بایدن روز سه‌شنبه نیز اذعان کرد که کمک‌هایی که به غزه می‌رسد «به اندازه کافی سریع نبوده است.»

آمریکایی‌های عرب و مسلمان با برگزاری تجعمات و نشست‌های مختلف در تلاشند تا جو بایدن را تحت فشار قرار داده‌اند تا اسرائیل را وادار به توقف حملات خود به نوار غزه کند. البته تلاش بایدن برای اعطای۱۴ میلیارد دلار کمک جدید ایالات متحده به اسرائیل بر آتش انتقادها افزوده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

با این حال، دیدارهای دولت بایدن با نمایندگان جامعه آمریکایی‌های عرب و مسلمان برای برقراری نوعی مفاهمه در جریان است. جف زینتز، رئیس دفتر جو بایدن و آنیتا دان، مشاور رئیس جمهوری آمریکا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و جان فاینر، معاون او و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده طی روزهای اخیر همزمان با دیدار با گروه‌های یهودی با رهبران جامعه فلسطینی و عرب آمریکایی دیدار کرد‌ه‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پدر آنجلینا جولی از «دروغ‌‌ها»ی دخترش درباره جنگ اسرائیل و حماس به ستوه آمد

بایدن قتل یک کودک شش ساله فلسطینی در آمریکا را محکوم کرد

کاخ سفید: بایدن بریدن سر کودکان اسرائیلی توسط حماس را ندیده و به طور مستقل تایید نکرده است