شورای اروپا برای رسیدگی به جنگ اسرائیل و جنگ نشست اضطراری برگزار می‌کند

شورای اروپا امروز ‌نشست اضطراری برگزار می‌کند
شورای اروپا امروز ‌نشست اضطراری برگزار می‌کند Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای شورای اروپا روز سه‌شنبه برای رسیدن به یک رویکرد واحد بر سر جنگ اسرائیل و حماس نشست اضطراری برگزار می‌کنند.

آگهی

رهبران اتحادیه اروپا در این نشست تلاش خواهند کرد تا سیاست واحدی را در برابر جنگ اخیر خاورمیانه اتخاذ کنند. در ویدیو کنفرانس امروز شارل میشل، رئیس شورای اروپا سخنرانی خواهد کرد.

در این نشست فوری که ساعت پانزده و سی دقیقه به وقت گرینویچ برگزار می‌شود، رهبران اروپایی همچنین بر سر عواقب بالقوه ناشی از بحران کنونی در جهان و در اروپا به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

با وجود آنکه اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو آن حمله حماس به اسرائیل را محکوم کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد هنوز تمام کشورهای عضو، موضع واحدی را در برابر این جنگ ندارند. 

آنها در دیگر بیانیه‌های سیاسی خود بر سر این موضوع اختلاف نظرهایی داشتند. از سوی دیگر این آشفتگی اختلاف‌های قدیمی موجود را در اتحادیه اروپا بر سر مسائل موجود در خاورمیانه آشکار می‌کند.

با وجود آنکه اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو آن حمله حماس به اسرائیل را محکوم کردند، آنها در دیگر بیانیه‌های سیاسی خود بر سر این موضوع اختلاف نظر داشتند.

وضعیت کنونی همچنین خواست اتحادیه اروپا برای اینکه در منطقه خاورمیانه به‌عنوان یک بازیگر اصلی ژئوپلیتیک به رسمیت شناخت شود را تضعیف کرده است. 

در حمله اخیر حماس به اسرائیل حدود ۱۳۰۰ اسرائیلی کشته شدند. همچنین در حملات نیروهای اسرائیلی به غزه نیز تا کنون ۲۸۰۰ نفر کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شارل میشل از ریاست شورای اروپا کناره‌گیری می‌کند

ایران خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل را آزاد می‌کند

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم