دو رسانه آمریکایی: ترامپ اسرار محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای را لو داده است

گزارش دو رسانه آمریکایی درباره افشای اطلاعات محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای از سوی دونالد ترامپ
گزارش دو رسانه آمریکایی درباره افشای اطلاعات محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای از سوی دونالد ترامپ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو رسانه آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مدتی پس از ترک کاخ‌سفید اطلاعات محرمانه در مورد زیردریایی‌های هسته‌ای کشورش را برای یک میلیاردر استرالیایی فاش کرده بود.

آگهی

بنا به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» و شبکه «ای بی سی» دونالد ترامپ در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ در اقامتگاه خود در ایالت فلوریدا با آنتونی پرات، میلیاردر استرالیایی درباره این زیردریایی‌ها گفتگو کرد. طبق همین گزارش این میلیاردر استرالیایی پس از گفتگو با رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده اطلاعات به دست آمده را با دستکم ۴۵ نفر دیگر در میان گذاشت.

کارکنان شرکت آنتونی پرات، گروهی از خبرنگاران و نخست‌وزیران پیشین استرالیا از جمله افرادی هستند که آنتونی پرات درباره اطلاعاتی که از دونالد ترامپ به دست آورده بود با آنها گفتگو کرد.

در همین راستا مسئولان پرونده قضایی علیه دونالد ترامپ به اتهام نگهداری از اسناد محرمانه پس از ترک کاخ‌سفید از آنتونی پرات بازحویی کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا قرار است برای این پرونده در ماه مه سال ۲۰۲۴ محاکمه شود. 

به گزارش «نیویورک تایمز» و «ای بی سی» مکالمه دونالد ترامپ با آنتونی پرات به طور بالقوه ناوگان زیردریایی‌ها آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان گفتگو با آنتونی پرات در تلاش بود تا او را متقاعد کند که استرالیا باید از آمریکا زیردریایی هسته‌ای خریداری کند. دونالد ترامپ در همین راستا با او تعداد کلاهک‌های هسته‌ای موجود در زیردریایی‌ها و فاصله‌ای را که آنها می‌توانند بدون امکان رهگیری  به زیردریایی‌ها روسیه نزدیک شوند در میان گذاشت.

آنتونی پرات به مسئولان پرونده قضایی دونالد ترامپ گفته است که هنگام گفتگو با رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نمی‌دانسته است که او واقعیت را بیان می‌کند یا در حال لاف زدن است. با این حال مسئولان قضایی فدرال از این میلیاردر استرالیایی خواسته‌اند که دیگر درباره این اطلاعات با کسی صحبت نکند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرصتی نادر برای خبرنگاران؛ به داخل زیردریایی هسته‌ای رمز آلود و محرمانه فرانسه سرک بکشیم

گزارش کمیسیون وضعیت استراتژیک آمریکا: ایالات متحده باید برای جنگ همزمان با چین و روسیه آماده باشد

پرونده جدید برای دونالد ترامپ؛ رئيس جمهوری سابق «با کلاهبرداری ارزش دارایی‌های خود را افزایش داده»