کانادا و معضل سرایت یک بیماری اجتماعی؛ شمار بی‌خانمان‌ها به ده‌ها هزار نفر رسید

کبک، کانادا
کبک، کانادا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ده‌ها هزار کانادایی ناامید از یافتن سرپناهی در بازار اجاره این کشور ثروتمند به جمع بی‌خانمان‌ها پیوسته‌اند و شب‌های خود را در کنار خیابان‌ها و در چادرهایی که در حاشیه‌ شهرهای کوچک بنا کرده‌اند، سپری می‌کنند.

آگهی

محققان هشدار می‌دهند که داده‌های دولتی تعداد بی‌خانمان‌ها را در سراسر کانادا دستِ‌کم می‌گیرد، در حالی که این بیماری اجتماعی از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک سرایت کرده است. 

بر اساس گزارشی رسمی که در سپتامبر گذشته منتشر شده، در استان کبک، یک نفر از هر دو بی‌خانمان ثبت شده، ساکن مناطق روستایی است. این در حالی است که پیشتر نیمی از بی‌خانمان‌های این استان شرقی در بزرگ‌ترین شهر آن یعنی مونترال ساکن بودند. 

بر اساس آمار رسمی، تقریبا از هر چهار بی‌خانمان، یک نفر پس از ناتوانی از حفظ خانه یا آپارتمان استیجاری خود ناگزیر به خیابان خوابی شده‌ است. 

بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، تعداد افراد بی‌خانمان در کبک ۴۴ درصد افزایش یافته و تعداد آنها در سال گذشته به ۱۰ هزار نفر رسید.

فرانس بلیزل، شهردار گاتینو، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در استان کبک، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این آمار فقط می‌تواند نوک کوه یخ را نشان دهد زیرا که این اعداد و ارقام یکسال پیش جمع‌آوری شده، در حالی که با افزایش هزینه‌های زندگی و تورم فزاینده در سال جاری این اعداد می‌تواند نگران‌کننده‌تر شده باشد.»

کبک، دومین استان پرجمعیت کانادا، به دلیل بروز تبعات همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش ورود مهاجران، با کمبود جدی مسکن مواجه است. 

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

البته گروهی از کارشناسان معتقدند که افزون بر کبک، معضل بی‌خانمانی در سراسر کانادا در حال افزایش است.

شریل فوروچوک، استاد دانشگاه انتاریو غربی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «داده های دولتی تخمین می زند که حدود ۲۳۵ هزار بی‌خانمان در سراسر کشور وجود دارد، اما احتمالا شمار واقعی حدود ۳ برابر این رقم است.»

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در ماه سپتامبر اذعان کرد: «اکنون در موقعیتی هستیم که حتی افراد ثروتمند نیز با مشکل مسکن مواجه هستند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کانادا «بطور موقت» سیاست‌ جذب مهاجرت را محدود می‌کند

از سیستم مهاجرتی جدید کانادا برای جذب فوری نیروی کار ماهر چه می‌دانیم؟

میلیون‌ها نفر در سراسر آمریکای شمالی خورشید گرفتگی کامل را تماشا کردند