یک زندان‌بان زن در اسرائیل مظنون به برقراری رابطه جنسی با زندانی فلسطینی است

یکی از زندان‌های اسرائیل
یکی از زندان‌های اسرائیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک سرباز زن اسرائیلی که به عنوان زندان‌بان در یکی از زندان‌های این کشور خدمت می‌کرد مظنون به برقراری رابطه جنسی با یک زندانی امنیتی فلسطینی است. به همین دلیل استفاده از زندان‌بانان زن در زندان‌های امنیتی معلق شده است.

آگهی

به گزارش رسانه‌های اسرائیل این سرباز زن دوره خدمت سربازی اجباری خود را به عنوان زندان‌بان سپری می‌کرد. 

وزیر امنیت ملی اسرائیل و رئیس سازمان زندان‌های این کشور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به فعالیت تمام سربازان زن به عنوان زندان‌بان در زندان‌های امنیتی پایان می‌دهند. 

بنا به گزارش‌ها این سرباز زن طی یک سال گذشته با یک زندانی فلسطینی رابطه‌ای نزدیک برقرار کرده بود. هرچند نام زندانی که این اتفاق در آن افتاده افشا نشده اما مرد فلسطینی یک عضو جنبش فتح معرفی شده که به واسطه نقش‌آفرینی در یک «حمله تروریستی» مجرم شناخته شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این زندانی فلسطینی به حبس ابد محکوم شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که او در داخل زندان امنیتی به تلفن همراه دسترسی داشت و از این طریق با زندان‌بانان زن در تماس بود و برای آنها عکس می‌فرستاد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تلفن همراه توسط یکی از زندان‌بانان زن در اختیار این زندانی فلسطینی قرار گرفته بود یا خیر. بنا به گزارش‌ها مسئولان زندان از تماس نزدیک نگهبانان زن با این زندانی فلسطینی و احتمال برقراری رابطه جنسی بی‌خبر بودند. 

وکیل مدافع این سرباز زن مدعی شده است که موکلش تحت فشار زندانی فلسطینی مجبور به برقراری رابطه شده بود. این در حالی است که یک مقام ارشد پلیس اسرائیل می‌گوید که شواهد به دست آمده خلاف این امر را نشان می‌‌دهد. 

در اسرائیل اکثر زنان باید دستکم به مدت دو سال به خدمت سربازی اجباری بروند. دوره سربازی اجباری برای مردان اسرائیلی نیز ۳۲ ماه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افشای اسناد محرمانه اسرائیل پس از نیم قرن؛ گلدا مایر از تشکیل «کشور فلسطین» صحبت کرده بود

چه بر سر زندانی ایکس آمد؟ مستند اسرائیلی در پی یافتن پاسخی برای معمای زندگی و مرگ جاسوس «خائن» موساد

زندانبان زن و زندانی خطرناک در آمریکا ناپدید شدند