دور تازه حملات روسیه به مناطق غیرنظامی اوکراین: دست کم دو نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی‌ شدند

حملات روسیه به اوکراین
حملات روسیه به اوکراین Copyright AP/Ukrainian Emergency Service via AP
Copyright AP/Ukrainian Emergency Service via AP
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات اوکراین از زخمی شدن دست‌کم ۹ نفر در حملات بامداد پنج‌شنبه روسیه به کی‌یف و خارکیف خبر دادند. همچنین ارتش روسیه اهدافی را در شهر خرسون در جنوب اوکراین گلوله‌باران کرد که بر اثر این حملات دست‌کم دو نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

آگهی

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف از وارد آمدن آسیب به چند ساختمان به‌رغم دفع حملات هوایی روسیه توسط سامانه هوایی اوکراین خبر داد و در کانال تلگرام خود نوشت: «چند انفجار در شهر روی داده است.  پدافند هوایی به عملکرد خود ادامه می‌دهد. در پناه‌گاه‌هایتان باقی بمانید. یک ساختمان خالی از سکنه در منطقه دارنیتسکی تخریب شد.»

آقای کلیچکو همچنین افزود که در این حملات دست کم ۷ نفر مجروح شده‌اند که یک دختر ۹ ساله و یک زن ۱۸ ساله نیز در بین زخمی‌های این حاثه‌اند.

همچنین اوله سینیه‌هوبوف، فرماندار خارکیف روز پنجشنبه از شش حمله نیروهای روسیه به این شهر خبر داد و گفت: «خساراتی به زیرساخت‌های غیر نظامی شهر وارد آمده است.»

مقامات محلی از زخمی شدن دو نفر طی این حملات خبر دادند. 

اولکساندر پروکودین، فرماندار خرسون هم گفت که دو مرد ۲۹ و ۴۱ ساله در جریان تیرباران ارتش روسیه در این شهر کشته شدند. همچنین دست‌کم دو مرد و سه زن نیز در جریان این حملات زخمی شدند. 

ارتش اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که طی نیمه شب گذشته موفق به ساقط کردن ۳۶ فروند از ۴۳ فروند موشک شلیک شده از سوی روسیه شده است.

لهستان دیگر به اوکراین سلاح نمی‌فرستد

همزمان با آغاز دور تازه حملات روسیه به شهرهای اوکراین، لهستان اعلام کرد که ارسال سلاح به اوکراین را در گرماگرم اختلافات فزاینده دو کشور بر سر ممنوعیت موقت واردات غلات از اوکراین ، متوقف خواهد کرد. 

ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان گفت: «ما بیش از این به اوکراین سلاح نمی‌فرستیم، چون لهستان مشغول آماده‌سازی نظامی خود است.» اظهاراتی که بلافاصله با انتقاد فرانسه مواجه شد. کاخ سفید هم اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای ارائه بسته کمک نظامی جدید به اوکراین در زمان دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور با جو بایدن در روز پنجشنبه است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

ممنوعیت واردات غلات ابتدا در اوایل سال جاری برای محافظت از معیشت کشاورزان محلی که نگران کاهش قیمت‌های پایین غلات اوکراینی بودند، اعمال شد. هفته گذشته، پس از اعلام برنامه اتحادیه اروپا برای تعلیق این ممنوعیت، لهستان به همراه مجارستان و اسلواکی اعلام کردند که قصد دارند از این تغییر سرپیچی کنند و زیر بار لغو این ممنوعیت نروند.

لهستان از آغاز تهاجم مسکو به کی‌یف، در کنار چندین کشور بلوک شرق سابق قرار داشته که بیم آن را دارند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به دلیل حامیان همه‌جانبه از اوکراین با چالش‌های تازه‌ای مواجه شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین از کشته شدن فرمانده ناوگان روسیه در دریای سیاه در حمله موشکی به کریمه خبر داد

ادعای کی‌یف در حمله به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه: چند فرمانده ارشد روس کشته شدند

تهدید پهپادهای شکارچی روسیه؛اوکراین تانک‌های۱۰ میلیون دلاری آبرامز آمریکا را از خط مقدم بیرون می‌کشد