نخستین واکنش یک مقام کاخ سفید به پرونده‌های قضایی ترامپ؛ هریس: اگر برای بایدن اتفاقی رخ دهد من هستم

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا
کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت افرادی که برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تلاش کردند و مسئول خشونت‌های رخ داده پس از این اقدام هستند باید پاسخگو باشند، حتی اگر یکی از آن‌ها دونالد ترامپ باشد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی‌اش به برنامه‌ریزی غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا متهم شده است.

خانم هریس که پیش از ورود به کاخ سفید سال‌ها دادستان بوده است، روز چهارشنبه در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت که همه افراد بر اساس قانون باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

بنابراین او معتقد است که آقای ترامپ باید مانند دیگر متخلفان حادثه ۶ ژوئن کنگره محاکمه شود.

شماری از هواداران آقای ترامپ که در تهاجم به کنگره آمریکا در شش ژانویه ۲۰۲۱ مشارکت داشتند پس از برگزاری دادگاه، مجرم شناخته شدند.

کاخ سفید تاکنون درخصوص تشکیل پرونده قضایی برای آقای ترامپ محتاطانه عمل کرده است تا از بروز هر شائبه‌ای مبنی بر دخالت سیاسی در کار دادستان‌ها جلوگیری کند، به ویژه در شرایطی که جو بایدن خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا آماده می‌کند.

خانم هریس در بخش دیگری از گفتگوی خود با آسوشیتدپرس به سؤالاتی درباره سن و وضعیت جسمی آقای بایدن ۸۱ ساله پاسخ داد.

او وجود هرگونه نگرانی در مورد سن رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد.

بر اساس نظرسنجی آسوشیتدپرس، ۷۷ درصد آمریکایی‌ها و ۶۹ درصد دموکرات‌ها آقای بایدن را برای اینکه برای بار دوم رئیس جمهور شود، خیلی پیر می‌دانند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم هریس در پاسخ به این سؤال که اگر برای آقای بایدن اتفاقی رخ دهد، آیا جانشین او خواهد شد، گفت که برای رئیس جمهوری آمریکا مشکلی پیش نخواهد آمد و او به خوبی از عهده وظایف خود در این سمت برخواهد آمد و این فرضیه به حقیقت نخواهد پیوست.

با وجود این او گفت: «هر شخصی که معاون رئیس جمهور آمریکا می‌شود، باید مطلع باشد وقتی سوگند یاد می‌کند، به روشنی در مورد مسئولیتی که ممکن است به عنوان رئیس جمهوری بر دوش او گذاشته شود، اذعان می‌کند.»

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت که درخصوص این موضوع، او فرقی با دیگران ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا محکومیت احتمالی ترامپ در دادگاه می‌تواند مانع از بازگشت او به کاخ سفید شود؟

سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه دوشادوش هم در مراسم یادبود ۱۱ سپتامبر شرکت کردند

جو بایدن در جریان مراسم نظامی نقش بر زمین شد