سردار آزمون رسما به رم پیوست؛ استقبال نه چندان گرم هواداران ایتالیایی از «ریکی ممفیس» ایرانی

سردار آزمون
سردار آزمون Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سردار آزمون، مهاجم باشگاه بایر لورکوزن آلمان، با امضای قراردادی قرضی و یک ساله، رسما به تیم فوتبال «آ اس رم» ایتالیا پیوست. با این حال، طرفداران باشگاه رم بیشتر در انتظار خرید روملو لوکاکو هستند و او را گزینه‌ای بهتر برای تقویت خط حمله تیم خود می‌دانند.

آگهی

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که فصل گذشته نتوانسته بود چندان در ترکیب لورکوزن جا بیفتد، در فصل جدید فوتبال چالشی تازه را تجربه خواهد کرد و زیر نظر ژوزه مورینیو به فوتبالش ادامه خواهد داد. 

باشگاه «آ اس رم» ایتالیا با انتشار تصاویری از لحظه امضای قرارداد، به این بازیکن ایرانی خوشامد گفت و شماره ۱۷ جدید قرمزپوشان را به طرفداران جالورسی معرفی کرد. 

آزمون پس از پیوستن به جمع قرمزپوشان شهر رم، در صحبت‌هایی ضمن ابراز خوشحالی از انجام این توافق گفت: «توصیف احساساتی که دارم سخت است. من به یکی از معتبرترین باشگاه‌های جهان آمده‌ام و اینکه بتوانم یک عنوان با پیراهن رم کسب کنم یک رویا خواهد بود.» 

او همچنین با اشاره به تجربه بازی در ورزشگاه المپیکو با پیراهن لورکوزن گفت: «من سال گذشته این شانس را داشتم که در ورزشگاه المپیکو بازی کنم و اعتراف می‌کنم که در طول دوران حرفه‌ای‌ا‌م هرگز با چنین هواداران پرشوری روبرو نشده بودم. اکنون نمی‌توانم صبر کنم تا در کنار آنها برای اهدافمان بجنگم.» 

پس از مصدومیت تامی آبراهام، مهاجم اصلی باشگاه رم، مسئولان این تیم تصمیم گرفتند مهاجم دیگری را به خدمت بگیرند. سردار فعلا در کنار آندره‌آ بلوتی، بازیکن تیم ملی ایتالیا، دو مهاجم هدف قرمزپوشان هستند. با این حال رسانه‌های ایتالیایی خبر داده‌اند که مذاکرات باشگاه رم برای خرید روملو لوکاکو، مهاجم نامدار بلژیکی نیز ادامه دارد. 

لوکاکو که تحت قرارداد باشگاه چلسی انگلستان قرار دارد فصل گذشته بصورت قرضی برای اینتر میلان ایتالیا بازی کرد. 

استقبال نه‌چندان گرم هواداران رم از آزمون

در روزهای اخیر و پس از انتشار گزارش‌ها در خصوص احتمال پیوستن آزمون به باشگاه رم، طرفداران این تیم ایتالیایی چندان از این ایده استقبال نکردند. 

بسیاری از هواداران «آ اس رم» در شبکه‌های مجازی، در کامنت‌هایشان آزمون را خریدی مناسب برای تیم خود ندانسته‌اند و با اشاره به آمار گلزنی پایین سردار در فصل گذشته با پیراهن لورکوزن، مدیریت باشگاه خود را برای خرید این مهاجم مورد انتقاد قرار داده‌اند. 

یکی از هواداران در صفحه باشگاه رم و زیر پستی که به معرفی آزمون اختصاص داشت می‌نویسد: «وقتی در بازی فیفا فکر می‌کنی که کریس رونالدو را گرفته‌ای اما بعد معلوم می‌شود ژائو ماریو بوده است.» 

یکی دیگر از هواداران این باشگاه نیز در کامنتی نوشت: «این دیگر کیست که خریدید؟ ما لوکاکو را می‌خواهیم.»  یک طرفدار دیگر رم نیز می‌نویسد: «بهترین کاری که آزمون می‌تواند انجام دهد این است که برود چراغ‌های استادیوم را روشن و خاموش کند.»

هوادار دیگری پرسیده است که «پیوستن آزمون رسمی شد؟» و یک طرفدار دیگر در پاسخ نوشته است «متاسفانه بله».

انتقادات فراوان هواداران باشگاه رم از پیوستن آزمون به این تیم، باعث شده تا برخی از طرفداران از منتقدین بخواهند که به مهاجم جدید تیم فرصت دهند. به عنوان مثال یکی از طرفداران این تیم در صفحه اینستاگرام باشگاه رم نوشته است: «بچه‌ها، این همه انتقاد از کسی که هنوز برای ما بازی نکرده منصفانه نیست. اجازه دهید او به میدان برود، شاید مهاجم خوبی بود. حالا دیگر یک رمیستا است و ما باید همه از او حمایت کنیم.»

البته تمام کامنت‌ها اینگونه نیست و بسیاری دیگر از هواداران رم ضمن خوشامدگویی به این بازیکن ایرانی، برای او آرزوی موفقیت کرده‌اند. 

یکی دیگر از نکات قابل توجه در اظهارنظرهای کاربران ایتالیایی، اشاره آنها به شباهت سردار آزمون و ریکی ممفیس، بازیگر ایتالیایی تلویزیون و سینمای این کشور است. 

بسیاری از کاربران با اشاره به اینکه آزمون همان ریکی ممفیس است، او را با این نام صدا کرده‌اند. 

Alessandra Tarantino/AP
ریکی ممفیس، بازیگر ایتالیایی که بسیاری از هواداران باشگاه رم به شباهت چهره سردار آزمون با او اشاره کرده‌اندAlessandra Tarantino/AP

ریکی ممفیس ۵۴ ساله که بیشتر برای بازی در سریال Distretto di Polizia یا حوزه استحفاظی شناخته می‌شود، متولد شهر رم است و یکی از بازیگران نسبتا شناخته شده در برنامه‌های تلویزیونی ایتالیا به شمار می‌رود. 

هجوم کاربران فارسی زبان به صفحه اینستاگرام باشگاه رم

تنها دقایقی پس از اعلام رسمی خبر امضای قرارداد، هواداران ایرانی نیز با هجوم به صفحه اینستاگرام باشگاه رم، هزاران کامنت مرتبط و غیرمرتبط در پایین پست‌های این باشگاه فوتبال منتشر کردند. کاری که باعث شده است پیدا کردن کامنت‌های طرفداران ایتالیایی این باشگاه در پست‌های صفحه اینستاگرام به امری غیرممکن تبدیل شود. 

هواداران ایرانی به زبان‌های فارسی و بعضا انگلیسی ضمن حمایت از سردار، برای او آرزوی موفقیت کردند. 

آگهی

گروهی دیگر از کاربران فارسی زبان هم با انتشار تصاویری از پرچم جمهوری اسلامی، پرچم شیر خورشید و تصاویری از رضا شاه و محمدرضا شاه پهلوی همچنین رهبران جمهوری اسلامی، به شکل قابل توجهی تعداد کامنت‌های صفحه اینستاگرام باشگاه رم را افزایش دادند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این موضوع باعث واکنش برخی از هواداران ایتالیایی باشگاه رم هم شده و آنها در انتقاد از این هجوم کامنتی، از یکدیگر پرسیده‌اند که اینجا چه خبر است و معنی این کامنت‌ها چیست. 

سردار آزمون در حالی قرارداد خود با این تیم را امضا کرده که شاگردان مورینو امروز در هفته دوم رقابت‌های لیگ فوتبال ایتالیا به مصاف ورونا می‌روند و مهاجم ایرانی قطعا در این بازی غایب است. 

سردار آزمون در صورت آمادگی احتمالا این فرصت را خواهد داشت که روز جمعه و در مسابقه دو تیم رم و میلان که در ورزشگاه المپیکو برگزار می‌شود، نخستین بازی خود را برای جالوروسی انجام دهد.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تساوی رم در شب مصدومیت آزمون و دیبالا و اخراج لوکاکو

انتقال فوری سردار آزمون به لیگ آلمان؛ مدیر لورکوزن: از توافق با زنیت بسیار خوشحالیم

سردار آزمون به بایر لورکوزن پیوست