کارگردان پدرخوانده نیز به کارزار اسکورسیزی در اعتراض به حکم سعید روستایی پیوست

اسکورسیزی، روستایی و کاپولا
اسکورسیزی، روستایی و کاپولا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسیس فورد کاپولا، برنده پنج اسکار و کارگردان سه‌گانه پدرخوانده به کارزار مارتین اسکورسیزی در اعتراض به حکم سعید روستایی پیوست.

آگهی

مارتین اسکورسیزی که تاکنون هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است روز گذشته با انتشار مطلبی در اینستاگرام خواستار تجدید نظر در حکم سعید روستایی کارگردان و جواد نوروز بیگی تهیه کننده فیلم برادران لیلا شد. وی با تهیه طوماری از مردم خواسته است با امضای آن برای آقایان روستایی و نوروزبیگی طلب عدالت کنند.

این طوما از سوی فرانچسکا اسکورسیزی بازیگر سینما و دختر آقای اسکورسیزی تهیه شده است.

سعید روستایی و جواد نوروزبیگی به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده‌اند که یک بیستم آن لازم الاجرا است و بقیه آن تا پنج سال تعلیق می‌شود.

از سوی دیگر طبق این حکم برای این دو هنرمند ممنوعیت ارتباط و معاشرت با فعالان سینمایی در دوره تعلیق در نظر گرفته شده است و هر دو باید دوره فیلمسازی را در دانشکده صدا و سیمای قم بگذرانند.

فرانسیس فورد کاپولا در صفحه اینستاگرام خود متن طومار آقای اسکورسیزی را قرار داده و به این کارزار پیوسته است. آقای کاپولا کارگردان و تهیه کننده آمریکایی ایتالیایی تبار سینمای هالیوود است که بیشترین دلیل معروفیت وی ساخت سه گانه پدرخوانده است.

سعید روستایی ۳۴ ساله دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه سوره است و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است.فیلم‌های ابد و یک روز و متری شش و نیم از جمله فیلم‌های پیشین این کارگردان است.

فیلم برادران لیلا در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در بخش رقابت اصلی کن برنده جایزه فیپرشی شد. این فیلم در اواخر سال گذشته به‌طور غیررسمی در فضای اینترنت دست به دست شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایه افتخار یا شرم؛ رفتار دوگانه با برنده ترکیه‌ای جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن

تصاویری از مراسم اهدای جوایز جشنواره کن؛ برای سومین بار یک فیلمساز زن نخل طلا گرفت

اولین دادگاه کودتاچیان آلمانی؛ شهروندان رایش فکر «سرکوب مخالفان» پس از کودتا را هم کرده بودند