رابرت مالی پس از پایان مرخصی اجباری وزارت خارجه، در دانشگاه تدریس می‌کند

رابرت مالی
رابرت مالی Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رابرت مالی، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران که پس از تعلیق مجوز امنیتی در مرخصی اجباری است، قصد دارد از پاییز امسال در دانشگاه پرینستون تدریس کند.

آگهی

دانشگاه پرینستون اعلام کرد آقای مالی قرار است در این دانشگاه درسی در زمینه سیاست خارجی برای دانشجویان تدریس کند. رابرت مالی پیش‌تر در ماه ژوئن پس از بررسی مجدد مجوز امنیتی او، به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد. وزارت خارجه آمریکا هنوز به صورت شفاف در خصوص مشکل احتمالی آقای مالی توضیح نداده است. 

آقای مالی در بیانیه‌ای ضمن تایید تدریس در دانشگاه اعلام کرد: «در حالی که در مرخصی وزارت خارجه هستم، از فرصت همکاری با نسل بعدی کارمندان دولت بسیار سپاسگذارم. من مشتاق حضور در دانشگاه پرینستون هستم و در زمان مناسب به خدمات دولتی باز خواهم گشت.» 

مالی در طول سال‌های اخیر تلاش زیادی کرد تا بتواند توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران و قدرت‌های جهانی را احیا کند و حتی در مواردی امید برای احیای آن بسیار قوت یافت؛ اما درنهایت اختلافات موجود مانع تحقق این امر شد. 

او همچنین نقش پررنگی در روند تفاهم تهران و واشنگتن بر سر آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران داشت اما درنهایت اعلام آن در دوره مرخصی اجباری آقای مالی رقم خورد. 

 دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل پرینستون در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای مالی در پاییز امسال یک دوره برای دانشجویان کارشناسی ارشد درباره تصمیم‌گیری در سیاست خارجی، همچنین در فصل بهار یک یا دو دوره کارشناسی در مورد ترکیبی از دیپلماسی، مذاکره و سیاست خارجی تدریس خواهد کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مشخص نیست که چه زمانی و چگونه بررسی مجوز امنیتی مالی ممکن است به نتیجه برسد و مقام‌های رسمی دولت آمریکا همچنان از اظهارنظر در این رابطه پرهیز می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود اف‌بی‌آی به پرونده رابرت مالی؛ مک‌کال: پاسخ وزارت خارجه آمریکا غیرقابل قبول است

ادامه حواشی پیرامون مرخصی اجباری رابرت مالی؛ کمیته روابط خارجی کنگره از بلینکن توضیح خواست

رابرت مالی: مذاکرات برجام در دستور کار ما هم نیست، حمایتی از تغییر رژیم در ایران نمی‌کنیم