جام جهانی فوتبال زنان؛ انگلستان با شکست استرالیا برای نخستین بار راهی فینال شد

تیم ملی زنان انگلستان با نتیجه ۳-۱ استرالیا را شکست داد و به فینال جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ راه یافت.
تیم ملی زنان انگلستان با نتیجه ۳-۱ استرالیا را شکست داد و به فینال جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ راه یافت. Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی زنان فوتبال انگلستان با پیروزی در مقابل استرالیا موفق شد به دیدار پایانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ راه یابد تا برای نخستین بار دو تیم اسپانیا و انگلستان در دیدار فینال جام جهانی فوتبال زنان حضور داشته باشند.

آگهی

زنان انگلیسی که در این رقابت‌ها عملکرد درخشانی داشتند در مرحله نیمه نهایی در مقابل استرالیای میزبان قرار گرفتند. بازی در نیمه اول تقریبا با برتری نسبی آبی‌پوشان مهمان همراه بود و در نهایت هم این برتری با گل دقیقه ۳۶ برای انگلستان کامل شد. 

با این حال زردپوشان استرالیا موقعیت‌های خوبی داشتند که در همان نیمه نخست دروازه حریف را باز کنند اما در نهایت ۴۵ دقیقه اول با همان نتیجه ۱-۰ به سود انگلستان به پایان رسید. 

زردپوشان استرالیایی که در مرحله قبل در یک بازی دراماتیک موفق شده بودند فرانسه را از پیش رو بردارند در نیمه دوم نمایش بهتری ارائه دادند و در نهایت در دقیقه ۶۳ با شوت از راه دور و دیدنی سم کر موفق شدند دروازه قهرمان اروپا را باز کنند. با این حال انگلستان با مربی هلندی خود خیلی زود توانست دوباره گل برتری را به ثمر برساند و در دقیقه ۷۱ بازی ۲-۱ شد. 

استرالیایی‌ها پس از دریافت گل دوم موقیعت‌های خوب بسیاری داشتند که بازی را بار دیگر به تساوی بکشانند اما بی‌دقتی و کم‌تجربگی آنها در مقابل حریف باعث شد تا تمام این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند. در مقابل در دقیقه ۸۶ انگلستان در یک ضد حمله سریع توانست از غفلت مدافعان استرالیا استفاده کند و گل سوم را هم به ثمر برساند تا تکلیف دومین تیم فینالیست این رقابت‌ها هم مشخص شود. 

این بازی در نهایت با همان نتیجه ۳-۱ به پایان رسید تا طرفداران فوتبال روز یکشنبه شاهد فینالی تمام اروپایی بین اسپانیا و انگلستان در مسابقه نهایی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان باشند. این نخستین تجربه حضور هر دو تیم انگلستان و اسپانیا در فینال جام جهانی فوتبال زنان است و تاکنون هیچ از یک از این دو کشور نتوانسته بودند به فینال این رقابت‌ها راه یابند. 

سارینا وایگمن، سرمربی هلندی تیم ملی انگلستان که ۴ سال قبل توانسته بود تیم ملی کشورش را به فینال جام جهانی برساند حالا بار دیگر این تجربه را دارد که در بازی پایانی حضور داشته باشد. در جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه، زنان آمریکایی در فینال توانستند هلند را شکست دهند و حالا وایگمن به عنوان تنها زنی که در بین ۴ تیم مرحله نیمه نهایی هدایت یک تیم را برعهده دارد موفق می‌شود برای دومین دوره متوالی تیم تحت هدایت خود را به فینال برساند. سرمربیان سه تیم دیگر این مرحله مرد بودند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تیم ملی زنان استرالیا هم که برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی رسیده بود حالا باید برای کسب عنوان سومی در مقابل تیم قدرتمند سوئد قرار بگیرد. 

مسابقات جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که برای نخستین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار شد، به صورت مشترک دو میزبان داشت و استرالیا و نیوزیلند برگزار کننده مسابقات این رقابت‌ها بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی فوتبال زنان؛ اسپانیا و سوئد راهی نیمه نهایی شدند

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد