تهدید وزیر دفاع اسرائيل: حزب‌الله به ما حمله کند، لبنان را به عصر حجر برمی‌گردانیم

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائيل
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائيل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائيل هشدار داد در صورتی که حزب‌الله قصدی برای حمله به اسرائيل داشته باشد، تل‌آویو بدون تردید لبنان را به عصر حجر باز می‌گرداند.

آگهی

این مقام اسرائيلی در اظهارات تهدید آمیز خود به حزب‌الله و دولت لبنان هشدار داد که اسرائيل آماده حمله به هر نقطه از مراکز این گروه در خاک لبنان است. 

وی پس از دیدار با مقامات ارشد ارتش اسرائیل همچنین خطاب به مقام‌های لبنانی گفت: «اشتباه نکنید. ما جنگ نمی‌خواهیم، اما آماده دفاع از شهروندان، سربازان و حاکمیت خود هستیم. ما از به کارگیری تمام توان خود و حمله به هر نقطه از لبنان یا مراکز حزب‌الله و بازگرداندن لبنان به عصر حجر تردید نخواهیم کرد.»

تهدید وزیر دفاع اسرائيل در حالی صورت می‌گیرد که به دنبال اصلاحات قضایی مورد نظر نتانیاهو، ارتش این کشور دچار بحران نیروهای ذخیره شده است. 

گالانت در ادامه صحبت‌های خود به همین مسئله اشاره کرد و افزود: «حزب‌الله و دیگر مقامات لبنانی ممکن است به اشتباه فکر کنند که اکنون می‌توانند اسرائیل را بیشتر آزمایش کنند، زیرا بحران نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل اتفاق افتاده و ۱۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره گفته‌اند که در اعتراض به اصلاحات قضایی کنار خواهند رفت.»

او ادامه داد: «اما در صورت تهدید به جنگ توسط گروهی مانند حزب‌الله، اسرائيل متحد خواهد شد.»

در ماه‌های اخیر پیگیری دولت دست راستی بنیامین نتانیاهو برای اجرای اصلاحات قضایی، اعتراضات و مخالفت‌های بی‌سابقه‌ای را در این کشور به همراه داشته و خیابان‌های شهرهای مختلف اسرائیل چندین ماه است که صحنه تظاهرات خیابانی است. 

برخی از مقام‌های پیشین موساد و ارتش اسرائيل، نسبت به تبعات و نتایج خطرناک اجرای این اصلاحات هشدار داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

 چنین شرایطی باعث شده برخی از مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائيل بر محاسبات دشمنان از جمله حزب‌الله و ایران برای انجام اقدامات تهاجمی علیه اسرائيل تاکید کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست لیبی از لبنان برای آزادی پسر قذافی؛ آیا سرنوشت موسی صدر با هانیبال ارتباط دارد؟

افسر اسرائيلی به دلیل حضور با یونیفرم در تظاهرات حامیان نتانیاهو از کار برکنار شد

جنگ غزه؛ تحولات دیپلماتیک در مسیر آتش‌بس همزمان با احتمال حمله قریب‌الوقوع زمینی اسرائیل به رفح