تمایل مردان به حفظ زیبایی چهره؛ در ژاپن بخش فروش لوازم آرایش «بدون جنسیت» افتتاح شد

فروشگاه‌های لوازم آرایشی بدون جنسیت در ژاپن
فروشگاه‌های لوازم آرایشی بدون جنسیت در ژاپن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در شهر ناگویای ژاپن، اکنون برای مردان خرید لوازم آرایش آسان‌تر شده است. زیرا یکی از فروشگاه بزرگ، بخش ویژه محصولات «بدون جنسیت» را راه اندازی کرده است.

آگهی

این اقدام در نتیجه تغییراتی است که اخیرا در جامعه رخ داده است. مردان نسبت به آراستگی هوشیارتر شده‌اند و مشخص است که بت‌های محبوب کی‌پاپ هم آرایش می‌کنند. 

فروشگاه «جی آر ناگویا تاکاشیمایا» اخیرا یک شعبه افتتاح کرده و قصد دارد بخش‌های فروش «لوازم آرایش مردانه» را در ماه نوامبر تقریبا ۴ برابر کند.

هم اکنون در این فروشگاه، محصولات آرایشی حدود ۷۰ برند به فروش می‌رسند و محصولات مراقبت از پوست مانند تونرها و لوسیون‌های صورت برای درمان پوست چرب که مشکل رایج پوستی مردان است همچنین فونداسیون‌ها و کانسیلرها که به راحتی قابل استفاده هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. 

این فروشگاه امیدوار است که جوانان بیشتری از بخش محصولات مردانه بازدید کنند. در حال حاضر افراد ۴۰، ۵۰ و ۶۰ ساله حدود نیمی از مشتریان را تشکیل می‌دهند. 

البته از نظر هارومی نیموتو، ۴۸ ساله و رئیس این بخش «در واقع، هیچ تفاوت واضحی بین محصولات آرایشی برای مردان و زنان وجود ندارد».

علاوه بر مشتریان مرد، بسیاری از زنان یا زوج‌هایی که محصولات آرایشی مشترک دارند نیز برای خرید اقلام آرایشی مورد نیاز خود به این بخش مراجعه می‌کنند. 

تعداد مشتریان ۲۰ ساله و بیشتر افزایش یافته و فروش لوازم آرایشی مردانه در بازه زمانی ماه مارس تا می، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است. 

در ماه آوریل نیز فروشگاه دیگری که لوازم آرایشی «بدون جنسیت» می‌فروشد، در شهر ناگویا افتتاح شد. فضای داخلی فروشگاه سفید و ساده طراحی شده تا آقایان هنگام ورود احساس راحتی کنند. 

به گفته فروشندگان، اکنون تونرهایی که برای پوست‌های چرب و خشک مفید هستند محبوبیت زیادی دارند، چراکه می‌توانند در بین زوج‌ها یا خانواده‌ها به صورت اشتراکی استفاده شوند. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برای اینکه مشتریان بتوانند لوازم آرایشی را امتحان کنند، محصولاتی برای تست کردن وجود دارد؛ همچنین قسمتی برای پاک کردن آرایش در نظر گفته شده است. 

شمار مشتریان این فروشگاه رو به رشد است و عمدتا افراد ۲۰ ساله هستند. همچنین از هر ۴ مشتری، یک نفرمرد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راز موفقیت برند لوازم آرایشی «هدی بیوتی» در دنیای تجارت چیست؟

رهبر کره شمالی از یک کارخانه لوازم آرایشی بازدید کرد

کشف «اولین رژ لب جهان» متعلق به ۳۶۰۰ سال پیش در جنوب ایران