نتایج یک نظرسنجی: بیش از نیمی از بریتانیایی‌ها از برکسیت پشیمان هستند

برکسیت
برکسیت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی جدید که هفته گذشته انجام شد، نشان داد که بیشتر بریتانیایی‌ها تصمیم برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را یک اشتباه می‌دانند.

آگهی

این نظرسنجی که توسط موسسه بین‌المللی یوگو (YouGov) انجام شده، نشان داد تعداد کسانی که برکسیت را یک اشتباه دانسته‌اند به یک رکورد رسیده است. بر اساس این پژوهش ۵۷ درصد بریتانیایی‌ها تصمیم خود برای خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی را غلط دانسته‌اند در حالی‌که ۳۲ درصد همچنان از آن حمایت می‌کنند. 

بیشتر از نیمی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی یعنی حدود ۵۵ درصد گفته‌اند که اگر امروز همه‌پرسی برگزار شود، به پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا رأی می دهند. در مقابل ۳۱ درصد تاکید کرده‌اند که همچنان موافق بیرون ماندن از اتحادیه هستند. 

موسسه «یوگو» می‌گوید که نتایج نشان‌دهنده یک تغییر قابل توجه از ژانویه ۲۰۲۱ میلادی است؛ زمانی که ۴۹ درصد گفتند به پیوستن مجدد و ۳۷ درصد هم به خارج ماندن رأی خواهند داد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا در ماه مه گفته بود که برکسیت مزایایی را به همراه داشته و توانسته به کاهش مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاها همچنین به ارزان‌تر شدن آبجو و محصولات بهداشتی کمک کند.

با این وجود اقتصاددانان می‌گویند بندرهای آزاد یا همان مناطق ویژه که شامل معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و مقررات تجاری ساده شده، بعید است که اقتصاد بریتانیا را تقویت کند اما ممکن است به عنوان ابزار توسعه منطقه‌ای ارزش محدودی داشته باشد.

نتایج پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد که برکسیت یکی از دلایل وقوع رکود اقتصادی در بریتانیا بوده و سرمایه گذاری تجاری بریتانیا از اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی بر خلاف سایر اقتصادهای پیشرفته به سختی رشد کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نظرسنجی «یوگو» از بیش از ۲ هزار بریتانیایی همچنین نشان داد که ۶۳ درصد برکسیت را بیشتر یک شکست می‌دانند تا موفقیت. در حالی که ۱۲ درصد آن را بیشتر موفقیت آمیز دانسته‌اند و ۱۸ درصد دیگر گفتند که هیچ کدام از این دو نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیامدهای برکسیت؛ تنها یک سوم از سرمایه‌گذاری‌های اتحادیه اروپا در بریتانیا جبران می‌شود

بریتانیا به پروژه «افق» اتحادیه اروپا بازگشت

شمار شهروندان بریتانیایی که گذرنامه دیگری هم دارند طی یک دهه ۲ برابر شده است