سفر کیلیان امباپه به کامرون و دیدار از روستای پدری

Kylian Mbappe
Kylian Mbappe Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کیلیان امباپه، ستاره فوتبال فرانسه روز پنج‌شنبه درچهارچوب دیداری که عمدتا برای انجام کارهای خیریه برای کودکان ناشنوا انجام شده بود، به کامرون سفر کرد. او قرار است در جریان این سفر از روستای زادگاه پدرش نیز بازدید کند.

آگهی

این سفر با استقبال پرشور هواداران او در کامرون همراه بود و بسیاری از طرفداران این مهاجم ۲۴ ساله، پیراهن او در باشگاه «پاری سن ژرمن» را بر تن داشتند و در فرودگاه شهر یائونده با هیجان نام او را فریاد می‌زدند.

گروهی متشکل از صدها رقصنده سنتی نیز به افتخار او به هنرنمایی پرداختند و امباپه نیز برای جمعیتی که توسط پلیس دور نگه داشته شده بودند، دست تکان می‌داد.

امباپه در سفر چند روزه خود به کامرون در هتلی که متعلق به خانواده یانیک نوآ، قهرمان پیشین تنیس فرانسه اقامت خواهد داشت.

او قرار است روز جمعه از مدرسه ویژۀ جوانان ناشنوا و کم شنوا در حومه پایتخت بازدید کند؛ سپس در یک بازی بسکتبال شرکت کند و انتظار می رود یواکیم نوآ، بازیکن بازنشسته‌ ام‌بی‌ای و پسر یانیک نوآ نیز در آن شرکت کند.

امباپه شنبه رهسپار روستای پدرش ویلفرد امباپه می‌شود؛ پدر او در جوانی کامرون را ترک کرد و به فرانسه رفت و در آنجا مربی فوتبال شد.

فوتبالیست پرآوازۀ فرانسوی همچنین قرار است با برخی از مقامات کامرون از جمله جوزف دیون نگوته، نخست‌وزیر دیدار کند و دربارۀ پروژه‌هایی که می‌خواهد در کامرون راه اندازی کند به گفتگو بنشیند.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که سوالاتی دربارۀ آینده امباپه در باشگاه «پاری سن ژرمن» مطرح است.

کیلیان امباپه ماه گذشته اعلام کرد که قراردادش را که سال آینده با «پاری سن ژرمن» به پایان می‌رسد تمدید نخواهد کرد؛ بنابراین باشگاه باید او را در پنجره نقل و انتقالات فعلی بفروشد.

او در اوت ۲۰۱۷ میلادی با قراردادی ۱۸۰ میلیون یورویی از موناکو به پاری «سن ژرمن» پیوست و در آنجا بار دیگر به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیکنان فوتبال جهان به‌خوبی درخشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

امباپه در بازی با کودکان بیمار و معلول؛ قهرمانان واقعی این کودکان هستند که هر روز مبارزه می‌کنند

امباپه صدرنشین بالاترین دستمزد در لیگ فرانسه؛ سایر بازیکنان ماهانه چقدر می‌گیرند؟