فساد و تجاوز جنسی یکی ازبزرگترین سازمان‌های غیردولتی حمایت از کودکان فاش شد

سازمانSOS Children's Villages  در تلاشی برای فراهم کردن خانه ای امن و نیازهای اولیه برای کودکان آسیب پذیر در سراسر جهان
سازمانSOS Children's Villages در تلاشی برای فراهم کردن خانه ای امن و نیازهای اولیه برای کودکان آسیب پذیر در سراسر جهان Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتشار گزارشی در روز سه‌شنبه ۶ ژوئن موارد متعددی از خشونت جنسی و فساد را در یک سازمان بین‌المللی غیردولتی بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۲۰ فاش کرد. اگرچه مواردی از فساد مربوط به اواخر دهه ۱۹۸۰ نیز وجود داشته که پنهان شده است.

آگهی

این سازمان که SOS Children's Villages نام دارد، در سال ۱۹۴۹ در اتریش برای کمک به یتیمان و کودکانی که از مراقبت کافی توسط خانواده‌هایشان بهره نمی‌برند، تأسیس شد و توانسته از ۲.۵ میلیون خردسال و بستگان آن‌ها در ۱۳۷ کشور حمایت کند و بدین‌ترتیب خود را به عنوان «بزرگ‌ترین سازمان جهان» معرفی کرد.

اهتمام مدیر جدید سازمان در فاش‌سازی تخلفات گذشته

اینگرید یوهانسن، مدیر جدید این سازمان که از سال ۲۰۲۱ ریاست آن را بر عهده گرفته است، با هدف رفع «اشتباهات گذشته» از سندی یاد کرد که «خواندن آن برای کارکنانش دشوار است» اما گواهی بر تمایل به «شفافیت گسترده» این سازمان دارد.

در این فرآیند «درون نگری» با هدف روشن شدن مواردی از سوءاستفاده، تیمی به سرپرستی ویلی موتونگا، رئیس سابق دادگاه عالی کنیا تشکیل شد. کمیسیون ده نفره تحقیق از ده کشور بازدید کرد، هزاران سند آرشیوی را مورد بررسی قرار داد و ۱۸۸ مصاحبه با قربانیان، مقامات سابق و ناظران فعلی انجام داد و گزارشی ۲۶۲ صفحه ای با فهرست منفوری از سواستفاده تهیه شد.

تجاوز جنسی، بارداری کودکان و سقط جنین اجباری

این گزارش به مواردی از « سوء استفاده جنسی و فیزیکی از کودکان» «در چندین شعبه عضو» واقع در آفریقا، آسیا و آمریکای مرکزی اشاره می‌کند.

«بسیاری از موارد حاملگی کودکان» ناشی از روابط جنسی بین جوانان تحت سرپرستی و تجاوز جنسی مستند شده است. مواردی که کودکان زیر سن قانونی برای پایان دادن به بارداری خود هدف«سقط جنین اجباری بدون رضایت خانواده» قرار گرفته‌اند.

در سوریه، دو کارمند این سازمان بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به دلیل آزار جسمی کودکان و نوجوانان بدون اطلاع نهادهای این کشور از کار برکنار شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

در همین کشور مواردی از «آزار جنسی توسط یک شخصیت سطح بالا» و همچنین استخدام مجدد کارمندی که پس از «اخراج به دلیل آزار فیزیکی کودکان» به کار ادامه داده‌، ثبت شده است.

در نپال، یکی از خیرینی که «برخلاف قوانین» پذیرفته شده بود، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به کودکان تجاوز کرد.

بازرسان در این باره نوشته‌اند: «کارکنان و مدیران ارشد سابق با وجود اطلاع از این سو استفاده‌ها از انجام اقدامات مناسب، از جمله تحقیق یا حمایت از قربانیان، کوتاهی کرده و حتی گاهی به دنبال پنهان کردن حوادث گزارش شده بودند.»

به طور کلی، این گزارش با اعلام «میل به حفظ اعتبار سازمان» در مقابل منافع کودکان ابراز تاسف می‌کند.

فساد و اختلاس مالی

فراتر از موارد بدرفتاری، این سند «تعداد قابل توجهی» از موارد اختلاس، سوء استفاده از قدرت، تضاد منافع، فساد، پولشویی و بی‌نظمی را در اعطای قراردادهای «میلیون‌ دلاری» از سوی «اشخاص حقیقی» نشان می‌دهد.

برای اصلاح این ساختارها در مدیریت جدید جایگاهی برای دفاع از حقوق ایجاد شده است و بیش از نیمی از اعضای مدیریت، جایگزین و مراکز پذیرش سازمان تقویت شده‌اند. اما در این گزارش همچنان از وجود ناهنجاری ساختاری قدیمی که مانع از کار مدیریت جدید می‌شود، اظهار تاسف شده‌ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازیگر فیلم کورساژ به سوءاستفاده تصویری از کودکان اعتراف کرد

کمک یک خیریه به قربانیان قاچاق جنسی در آمریکا برای پنهان کردن علائم دوران بردگی

تصویب قوانین جدید علیه جرایم جنسی در ژاپن؛ سن قانونی رابطه جنسی به ۱۶ سال افزایش یافت