اف‌بی‌آی: سارقان ربات‌های هوش مصنوعی را بخدمت گرفته‌اند؛ چگونه از کلاهبرداری‌ سایبری جلوگیری کنیم؟

فیشینگ
فیشینگ Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس فدرال ایالات متحده از تازه‌ترین هشدار خود به دارندگان حساب‌های بانکی، اعلام کرد که کلاهبرداران با استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی در فریب طعمه‌های خود بیش از پیش حرفه‌ای‌تر شده‌اند.

آگهی

پلیس فدرال ایالات متحده (FBI) در این هشدار توضیح داد که کلاهبرداران که از چت جی‌پی‌تی و ربات‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از اشتباهات گرامری و تایپی و نیز نگارش متن‌های شبیه‌تر به نامه‌های اداری، ایمیل‌های فریبنده‌تری برای طعمه‌های خود ارسال می‌کنند. 

به نوشته اف‌بی‌آی، صاحبان حساب‌های بانکی برای اجتناب از گرفتار شدن در تله‌های سایبری و فیشینگ به جای جستجوی اشتباهات املایی در متن‌های دریافتی، باید به دنبال شناسایی لوگوهای جعلی و لینک‌های نادرست وب‌سایت‌ها باشند.

کلاهبرداران اینترنتی می‌توانند یک پیوند را جعل کنند و آن را واقعی و اصیل جلوه دهند، اما به محض این که قربانی بر روی آن کلیک می‌کند به یک وب سایت جعلی و سپس به درگاه جعلی پرداخت پول هدایت می‌شود. 

بنابراین، برای اجتناب از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران، باید آدرس ایمیل، یوآرال، و املای درست آنها به دقت بررسی شود. چرا که کلاهبرداران از اختلاف‌های جزئی برای فریب چشم و جلب اعتماد قربانیان استفاده می‌کنند.

اف‌بی‌آی در تازه‌ترین پیام هشدار خود از تمامی کاربران پست‌های الکترونیکی جی‌میل و اوت‌لوک خواسته تا تمامی پیام‌های جعلی دریافتی از جانب بانک‌ها را در نخستین فرصت پاک کنند و از این پس به موارد زیر عمل کنند:

  • بررسی دقیق این که ایمیل دریافتی از جانب چه کسی ارسال شده است. چون کوچک‌ترین عدم مغایرت می‌تواند علامت تلاش برای کلاهبرداری باشد. 
  • هرگز برای باز کردن محتوای پیوست شده به ایمیل دریافتی و یا لینک‌های موجود در آن، عجله نکنید. 
  • در صورت حصول اطمینان از دریافت ایمیلی با هدف کلاهبرداری اینترنتی همزمان با پاک کردن آن، دریافت آن را به ارائه دهنده خدمات ایمیل نیز اطلاع دهید.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

همواره به خاطر داشته باشید که هرگز اطلاعات حساب‌ها و کارت‌های بانکی خود را چه از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل و پیام‌های ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در اختیار منابع مشکوک یا نامعتبر قرار ندهید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی در استرالیا به ارسال ۱۷ میلیون پیامک جعلی متهم شد

ساخت ربات خلبان که بهتر از هر انسانی پرواز می‌کند

پیام‌رسان واتس‌اپ کانال‌های ارتباط عمومی را با «قابلیت بالای حفظ حریم خصوصی» راه اندازی کرد