این تورنمنت تخصص آنها است؛ سویا باز هم قهرمان لیگ اروپا شد

قهرمانی سویا در رقابت‌های لیگ اروپا
قهرمانی سویا در رقابت‌های لیگ اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال سویا اسپانیا با شکست رم موفق شد بار دیگر فاتح رقابت‌های لیگ اروپا شود تا برای هفتمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

آگهی

در بازی نهایی این رقابت‌ها، چهارشنبه شب دوتیم اسپانیایی و ایتالیایی در ورزشگاه پوشکاش آرنا شهر بوداپست به مصاف یکدیگر رفتند تا تکلیف یکی از معتبرترین رقابت‌های اروپایی باشگاهی مشخص شود. آ اس رم که ژوزه مورینیو، را روی نیمکت داشت امیدوار بود با این مربی پرتغالی که متخصص فینال‌هاست بتواند حریف قدرتمند خود را که متخصص لیگ اروپا به شمار می‌رود شکست دهد. 

سویا تا پیش از دیدار دیشب ۶ بار فاتح این رقابت‌ها شده و آنقدر در این بازی‌ها قدرتمند ظاهر می‌شود که بسیاری آن‌را سویا کاپ می‌نامند. 

ایتالیایی‌ها در همان نیمه اول توانستند توسط پائولو دیبالای آرژانتینی به گل نخست بازی هم دست یابند تا امیدها برای طلسم شکنی و شکست سویا در دیدار پایانی لیگ اروپا افزایش یابد. با این حال تیم اسپانیایی در نیمه دوم با حملات فراوان خود بالاخره توانست در دقیقه ۵۵ با اشتباه مدافع رم یعنی مانچینی به گل تساوی دست یابد. 

AP Photo
ناراحتی مورینیو و بازیکنان رم پس از شکستAP Photo

در ادامه این بازی تلاش‌های دو تیم برای به ثمر رساندن گل بعدی بی‌ثمر ماند و بازی در مجموع ۹۰ دقیقه با همان تساوی ۱-۱ به پایان رسید. ژوزه مورینیو پرتغالی در طول مسابقه بارها نسبت به قضاوت داور اعتراض داشت و با حرکات همیشگی خود در کنار زمین جنجال‌هایی را ایجاد می‌کرد. 

سویا و رم در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم تلاش‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما در نهایت این مسابقه ۱۲۰ دقیقه‌ای با همان نتیجه ۱-۱ به پایان رسید تا ضربات پنالتی برنده را مشخص کند. 

در ضربات پنالتی اما سویا با درخشش دروازه‌بان مراکشی خود و البته پنالتی‌های خوبی که بازیکنان این تیم زدند توانستند در نهایت با نتیجه ۴-۱ رم را شکست دهند و برای هفتمین بار عنوان قهرمانی لیگ اروپا را به خود اختصاص دهند. بالافاصله پس از ضربه پایانی، هواداران تیم اسپانیایی به درون زمین هجوم آوردند و همراه با بازیکنان این تیم برای کسب این افتخار جشن گرفتند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سویا که در رقابت‌های امسال لیگ اسپانیا نتایج چندان مطلوبی به دست نیاورده بود، با این قهرمانی می‌تواند فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و اسپانیا بار دیگر در این رقابت‌ها ۵ نماینده خواهد داشت. از آن طرف رم که سال گذشته با خوزه مورینیو موفق شده بود قهرمان مسابقات کنفرانس اروپا شود، امسال دست خالی به خانه بر می‌گردد و با توجه به نتایج این تیم در رقابت‌های داخلی ایتالیا کار دشواری برای کسب سهمیه در رقابت‌های سال آینده اروپایی در پیش دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنالتی جهانبخش، تیم سردار آزمون را به مرحله بعدی لیگ اروپا فرستاد

سویا برای سومین بار فاتح لیگ اروپا شد

سویا برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ اروپا شد