جوزپ بورل: تا زمانی که روسیه برای پیروزی می‌جنگد، مذاکره نمی‌کند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا Copyright Christine Olsson/Christine Olsson/TT
Copyright Christine Olsson/Christine Olsson/TT
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید معتقد تا زمانی که روسیه برای پیروزی در جنگ اوکراین در تلاش است، تمایلی به مذاکره نخواهد داشت. او همچنین گفت که نسبت به آن‌چه در این درگیری در تابستان پیش رو رخ خواهد داد خوشبین نیست.

آگهی

جوزپ بورل گفت: «من متوجه تمرکز نیروها در هر دو سوی میدان و اراده آشکار روسیه برای پیروزی در نبرد هستم. روسیه تا زمانی که برای پیروزی در این جنگ تلاش می‌کند، سر هیچ میز مذاکره‌ای نمی‌نشیند.»

او همچنین افزود که روسیه بارها اعلام کرده است تا زمانی که به اهداف نظامی‌اش نرسد، این کارزار را متوقف نخواهد کرد.  

همزمان با اظهارات جوزپ بورل، نیروهای روسیه از هدف قرار دادن پایگاه هوایی اوکراین خبر دادند. همچنین نیروهای اوکراینی هم به تاسیسات صنعتی در خاک روسیه حمله کردند. هر دو طرف به وضوح می‌خواهند دست بالا را در نبرد داشته باشند و کی‌یف به تدارک یک ضد حمله قاطع امید بسته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «به نظر من جنگ تا تابستان هم ادامه می‌یابد. پوتین بیش از ۳۰۰هزار سرباز را آن‌جا بسیج کرده است. این دوبرابر تعداد نیروهای روسیه در ابتدای تهاجم نظامی به اوکراین است.»

او با اشاره به حضور پرتعداد نیروهای روسیه در نبرد و تداوم گلوله‌باران و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین افزود: «به نظر من آن‌ها این‌کار‌ها را بدون برنامه‌ریزی انجام نمی‌دهند. ما باید آماده باشیم، یعنی به کمک به اوکراین ادامه دهیم. چون اگر این کار را نکنیم، اوکراین توان ایستادگی نخواهد داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنفرانس امنیتی مونیخ؛ جوزپ بورل: حمایت نظامی غرب از اوکراین باید افزایش یابد

تهدید پهپادهای شکارچی روسیه؛اوکراین تانک‌های۱۰ میلیون دلاری آبرامز آمریکا را از خط مقدم بیرون می‌کشد

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه، «اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو»؛ به فرمان پوتین یا نخبگان؟