واکنش ایرانی‌ها به انتشار یک ویدئو با موسیقی سنتی در صفحه اینستاگرام آث میلان

تیم آث میلان
تیم آث میلان Copyright AP Photo+Canva
Copyright AP Photo+Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از آنکه صفحه اینستاگرام باشگاه آث میلان ایتالیا ویدئویی را منتشر کرد که روی صحنه گل‌های این تیم در یک مسابقه، موسیقی سنتی ایرانی گذاشته شده بود، کاربران فارسی‌زبان با کامنت‌های مختلف نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

آگهی

این موسیقی آشنای ایرانی روی خلاصه‌ بازی و گل‌های تیم آث میلان در مسابقه با سمپدوریا که در نهایت با نتیجه ۵-۱ به سود قرمز و مشکی پوشان به پایان رسید، گذاشته شده است. 

با این حال مسئول صفحه اینستاگرام این باشگاه بزرگ ایتالیایی کپی‌رایت اثر را به اشتباه متعلق به یک موسیقی‌دان پاکستانی‌تبار با نام «جیم سانتی اوون» عنوان کرده بود. این قطعه از فرم‌های موسیقی دستگاهی ایران با نام «رِنگ سه‌گاه» اثر موسی خان معروفی است که پیرایه پورافر و هومان پورمهدی آن را نواخته‌اند.

اما کاربران ایرانی به مانند بسیاری از موارد با هجوم به صفحه اینستاگرام آث میلان خواستار اصلاح این اشتباه شدند.

از سوی دیگر کامنت‌های طنز نیز زیر این پست مشاهده می‌شود مثلا کاربری نوشت، «دیزی سرای آث میلان.» یا کامنتی با این محتوا مشاهده می‌شود: «وقتی ادمین از ایران مهاجرت کرده، استخدام می‌کنی».

کاربر دیگری عنوان کرد که حس قدم زدن در میدان نقش جهان اصفهان به آدم دست می‌دهد.

فرد دیگری نوشت که «وقتی واکنش به صفحه‌ات پایین آمده و می‌دانی تنها راه برگشت آن ملت همیشه در صحنه ایران است.»

فرد دیگری به فارسی نوشت: «انگار قیمه‌ها را ریختن روی پاستاها». کاربر دیگری هم گفت: «حالا اگر من این کلیپ می ساختم همه کامنت می‌گذاشتند که تصویر با آهنگ سینک نیست و اصلا هیچ تناسبی ندارد.»

تیم فوتبال آث میلان ایتالیا که بعد از رئال مادرید دومین تیم پرافتخار اروپا به شمار می‌رود، با پیروزی پرگل در دیدار مقابل سمپوریا موفق شد تا اندازه زیادی خیال خود را از حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا راحت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بی‌تی‌اس؛ در مورد سوپراستارهای کی پاپ در جشن تولد ده سالگی آن‌ها چه می‌دانیم؟

باشگاه آث میلان به قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به شرکت آمریکایی رد برد فروخته شد

قوه قضائیه ایران با تأیید خبر حکم اعدام توماج صالحی: قابل فرجام‌خواهی است