ژاپن در جهان؛ کمک مالی و برپاکردن درمانگاه سیار برای مهار گرسنگی

ژاپن در جهان؛ کمک مالی و برپاکردن درمانگاه سیار برای مهار گرسنگی
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Damon Emblingیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به‌گفتهٔ کارشناسان سازمان ملل «تلفیق مرگبار» تغییرات شدید آب‌وهوایی، جنگ و شوک‌های اقتصادی موجب بحران غذایی با «ابعاد بی‌سابقه» خواهد شد.

آگهی

در این میان ژاپن مصمم است به سهم خود با این بحران مقابله کند.

مردم منطقهٔ مایل در اتیوپی مشکل سوءتغذیه شدید دارند. حدود نیمی از زنان باردار و شیرده، و یک‌چهارم کودکان دچار سوءتغذیه‌اند. جنگ در شمال، نبود غذا، و نداشتنِ دسترسی به غذا، درکنار ضعف خدمات بهداشتی به این مشکل دامن زده است.

درست در حاشیهٔ شهر، درمانگاهی شبانه‌روزی پر از کودکان، و زنان باردار و شیرده است. آنها اینجا آموزش رژیم غذایی می‌بینند، و همچنین برای سوء تغذیه معاینه و درمان می‌شوند. به کودکان مکمل غذاییِ داده می‌شود که نوعی خمیر بسیار مغذی است و به مادران دچار سوءتغذیه ترکیبی از غلات می‌دهند که ویتامین و مواد معدنی به آن افزوده شده است. ژاپن برای فراهم‌کردن مکمل‌ و دارو به سازمان جهانی غذا کمک می‌کند، و وضعیت افراد تحت درمان را هم زیر نظر می‌گیرد.

اورا کائوری، مسئول اجرایی برنامهٔ جهانی غذا در اتیوپی می‌گوید: «ما کارمان را تا زمان بهبودی افراد ادامه می‌دهیم تا آنها دچار سوءتغذیه شدید نشوند. در این منطقه به علت سوءتغذیه متأسفانه مرگ‌ومیر زیادی روی داده. بنابراین این کمک‌ها واقعاً نجات‌بخش است.»

در اتیوپی، تغییر شدید آب‌وهوا، و سیل و خشکسالی سبب سوءتغذیهٔ کوچ‌نشینانِ «دیلونا گرارو» نیز شده است. اما یک درمانگاه سیار نبض حیات را در منطقه زنده نگه داشته و کمک‌های ژاپن به‌واسطهٔ برنامهٔ جهانی غذا به این درمانگاه هم می‌رسد. همچنین برای مقابله با سوءتغذیه اقلام ضروری نظیر گندم و حبوبات و روغن بین مردم توزیع می‌شود.

ژاپن همچنین پشتیبان یک طرح امداد غذایی است که پس از خشکسالی سومالی در این کشور، و نیز در اتیوپی به جریان افتاده است. این کشور که از پروژه‌های برنامهٔ جهانی غذا در آفریقا و دیگر کشورها پشتیبانی می‌کند میزبان نشست سال جاری گروه جی۷ خواهد بود، نشستی که تأمین غذا در جهان یکی از موضوعات عمدهٔ مورد بحث در آن خواهد بود.

یاکیا نائوئه، مدیر برنامهٔ جهانی غذای سازمان ملل می‌گوید: «۳۴۵ میلیون نفر در جهان دچار کمبود شدید غذا هستند. بنابرین امیدواریم که ژاپن با مدیریت نشست آتی جی‌۷ بتواند در این زمینه حمایت بین‌المللی را جلب کند و این گرسنگی فاجعه‌بار را مهار کند.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

ژاپن در جهان؛ مایع جدیدی برای اطفاء حریق، کارآمد و سازگار با زیست‌بوم

فناوری ژاپنی در خدمت انتقال خون در قاره سیاه

فناوری سه‌بعدی ژاپنی در نبرد با شیوع بیماری همه‌گیر