نظرسنجی انتخاباتی؛ پیشتازی و محبوبیت ترامپ در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان

دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی در ایندیاناپولیس
دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی در ایندیاناپولیس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی ایالات متحده رو به افزایش است.

آگهی

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که پایگاه خبری «هیل» آنرا بازتاب داده، ۶۱ درصد از رای‌دهندگان بالقوه حزب جمهوری‌خواه از نامزدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی آقای ترامپ را ۴۰ امتیاز بالاتر از ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا قرار داده که به نظر می‌آید جدی‌ترین رقیب احتمالی رئیس سابق کاخ سفید در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان خواهد بود.

این در حالیست که فرماندار فلوریدا هنوز به صورت رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نکرده است.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت نشان داد که دونالد ترامپ در حال حاضر با ۴۳ امتیاز پیشتاز رقابت جمهوری‌خواهان است و ران دسنتیس با کسب حمایت ۱۸ درصدی او را تعقیب می‌کند.

بر این اساس می‌توان گفت که محبوبیت دونالد ترامپ در میان رای دهندگان بالقوه حزب جمهوری‌خواه به نسبت اوایل ماه جاری میلادی ۱ درصد افزایش و در مقابل محبوبیت ران دسنتیس ۱ درصد کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی یاد شده همچنین نشان می‌دهد که مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ در زمان تصدی ریاست کاخ سفید به رغم آنکه او نیز رسما نامزدی خود را اعلام نکرده با جذب ۶ درصدی رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه در مکان سوم این رقابت درون حزبی جای دارد.

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و ویوک راماسوامی، تاجر و کارآفرین سرشناس آمریکایی که هر دو قبلاً وارد این رقابت شده‌اند، بر اساس نتاسج نظرسنجی مورنینگ کانسالت هر کدام تنها ۴ درصد رای‌دهندگان حزب جمهوری خواه را به سوی خود جذب کرده‌اند.

برتری محسوس دونالد ترامپ نسبت به ران دسنتیس با نتایج دیگر نظرسنجی‌های اخیر که نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری سابق در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ دست پیش را خواهد داشت کاملا مطابقت دارد.

آقای دسنتیس همچنان مصر است که هنوز نامزدی خود را رسمی و علنی نکرده اما همه نشانه‌ها از جمله حملات مکرر دونالد ترامپ به وی در کارزارهای انتخاباتی حاکی از آن است که فرماندار فلوریدا کلاه خود را در رینگ انداخته است.

نظرسنجی جدید در خصوص میزان محبوبیت نامزد‌های احتمالی جمهوری‌خواهان برای رقابت درون حزبی طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ ماه جاری میلادی، مه، انجام شد.

در این نظرسنجی که از حاشیه خطای ۲ درصدی برخوردار است نقطه نظرات ۳ هزار و پانصد و هفتاد و یک رای دهنده احتمالی حزب جمهوری خواه مورد ارزیابی قرار گرفت.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقیبی برای ترامپ و بایدن؛ میلیاردرهای آمریکایی روی نیکی هیلی شرط بندی کردند

طرح ۳۷ فقره اتهام علیه ترامپ؛ «رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اسناد محرمانه هسته‌ای نگهداری می‌کرد»

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است