موج گرما و خشکسالی در اسپانیا؛ دولت برخی مشاغل را «از ترس مرگ کارگران» تعطیل می‌کند

گرمای اسپانیا، مادرید، ۲۰۲۲
گرمای اسپانیا، مادرید، ۲۰۲۲ Copyright ASSOCIATED PRESS
Copyright ASSOCIATED PRESS
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یولاندا دیاز، وزیر کار اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور همزمان با مواجهه با موج شدید گرما برخی از مشاغل را که محل فعالیتشان در فضای باز است تعطیل می‌کند. اسپانیا درنتیجه تغییرات اقلیمی سال‌های اخیر، با موج گرمای پی در پی مواجه است.

آگهی

البته این محدودیت‌ها تنها زمانی که آزانس هواشناسی دولتی اسپانیا (AEMET) هشدار خطر شدید دمای بالا را صادر کند،  برای مشاغل اعمال خواهد شد. 

خانم دیاز با اشاره به این که این اقدامات محدود‌کننده شامل مشاغلی چون نظافت خیابان و کشاورزی می‌شود، افزود: «ما پیشتر بارها با چنین شرایطی روبرو شدیم و تجربه‌های بسیار جدی از سرگذراندیم. در برخی موارد کارگران نظافت و جمع‌آوری زباله بر اثر شدت گرما جان سپرده‌اند.»

یولاتدا دیاز گفت که عواقب تغییرات اقلیمی همین حالا هم گریبانگیر مردم شده و در نتیجه دولت را به واکنش واداشته است. 

این اقدامات بخشی از بسته‌ای است که دولت چپ‌گرای اسپانیا روز پنجشنبه تصویب خواهد کرد. این بسته شامل اقداماتی برای مواجهه با خشکسالی بلند مدتی است که در حال حاضر بخش‌هایی از این کشور را در بر گرفته است.

برای سازگاری با گرمای فزاینده در برخی مناطق مانند آندلس جنوبی و همچنین مادرید، دانش‌آموزان مجازند در صورت بروز موج گرما زود به خانه بروند.

ذخبره آب اسپانیا به طور میانگین کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود است. این مقدار در آندلس و همچنین منطقه کاتالونیا در شمال شرقی این کشور به حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است. این دو منطقه با شدیدترین موج گرما روبرو هستند. 

به گزارش آژانس هواشناسی دولتی اسپانیا، این کشور در چهار ماه نخست ۲۰۲۳ با سخت‌ترین خشکسالی سال‌های اخیر روبرو شده و میانگین بارش آن به بیش از نصف کاهش یافته است.  

ASSOCIATED PRESS
خشکسالی اسپانیا در کاتالونیاASSOCIATED PRESS

همچنین این کشور تا کنون ۱۱ روز گرم‌تر از حد معمول را به ثبت رسانده. این مقدار بیش از دو برابر تعداد معمول در طی یک سال است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدیو: گرمای شدید در مکزیک آب دریاچه‌‌ای را تبخیر کرد و کلیسایی پدیدار شد

سازمان جهانی هواشناسی: بالارفتن میانگین دمای هوای جهانی در پنج سال آینده رکورد خواهد زد

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم