انتقادها از پلیس بریتانیا به دلیل بازداشت معترضان ضد سلطنت؛ حواشی تاج‌گذاری چارلز سوم ادامه دارد

حضور معترضان ضدسلطنت در نزدیک محل تاج‌گذاری چارلز سوم
حضور معترضان ضدسلطنت در نزدیک محل تاج‌گذاری چارلز سوم Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفان سلطنت در بریتانیا با انتقاد از رفتار پلیس این کشور در مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، گفتند که پس از بازداشت ده‌ها معترض ضد سلطنت در جریان برگزاری این مراسم، دیگر حق «اعتراض مسالمت‌آمیز» در بریتانیا وجود ندارد.

آگهی

گراهام اسمیت، رهبر گروه ضدسلطنتی «جمهوری» و ۵۱ نفر دیگر از مخالفان سلطنت در بریتانیا در حالی توسط پلیس این کشور بازداشت شدند که هزاران نفر از طرفداران سلطنت برای مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم در لندن تجمع کرده بودند.

بر اساس اعلام گروه ضدسلطنتی «جمهوری»، اعضای بازداشت شده این گروه اواخر عصر شنبه پس از نزدیک به ۱۶ساعت بازداشت به مرور آزاد شدند.

اسمیت در بیانیه‌ای با بیان اینکه بازداشت‌های روز شنبه از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است، نوشت که «این دستگیری‌ها برای محافظت از مردم در برابر آسیب‌ نبود، بلکه برای محافظت از پادشاه در برابر شرمساری بود.»

پلیس بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که نگرانی عمومی از بازداشت‌ها را درک می‌کند اما «پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه معترضان مصمم به اخلال در مراسم تاج‌گذاری هستند»، اقدام کرده است.

پلیس لندن روز جمعه هشدار داده بود که تحمل این نهاد انتظامی در برابر ایجاد هرگونه اختلال در مراسم تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا کم خواهد بود و با تضعیف‌کنندگان این جشن به شدت برخورد خواهد کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس بریتانیا بر اساس قانون جدیدی که سال گذشته تصویب شد و همچنین قانون نظم عمومی که در ۳ مه به اجرا درآمد، اختیارات بیشتری برای محدود کردن اعتراض‌ها به دست آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنبش ضد سلطنت بریتانیا آماده اعتراض در مراسم تاجگذاری چارلز سوم؛ مجازات اخلال‌گران چه خواهد بود؟

چارلز سوم در پارلمان بریتانیا؛ مجلسی که چارلز اول با عناد با نمایندگان آن سرش را باخت

روسیه از انجام «عملیات ضد تروریستی» در داغستان خبر داد