خشونت‌ علیه روحانیون در ایران؛ به دو طلبه در قم حمله شد

حمله با چاقو به یک روحانی در قم
حمله با چاقو به یک روحانی در قم Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی وقوع تصادفی در قم، راننده خودرو با چاقو به یک طلبه که در این حادثه مصدوم شده بود حمله و او را به شدت زخمی کرد.

آگهی

در ادامه حملات و خشونت‌ها علیه روحانیون در ایران، روز شنبه نهم اردیبهشت، در شهرستان قم به دو طلبه حمله شد. 

خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داده که این اتفاق پس از وقوع تصادف یک دستگاه خودروی تیبا با دو نفر عابر پیاده رخ داده است. به گزارش این خبرگزاری راننده خودرو پس از تصادف اقدام به خودزنی کرده و سپس با چاقو به یکی از مصدومان این حادثه که یک طلبه بوده حمله کرده است. 

در اثر این حمله و با وارد شدن ضربات چاقو به یکی از روحانیون، فرد مذکور به شدت از ناحیه گردن و پهلو زخمی و به بیمارستان منتقل شده است. 

این اتفاق تنها چند روز پس از کشتن عباسعلی سلیمانی، امام جمعه پیشین زاهدان در شهرستان بابلسر رخ می‌دهد. در روزهای اخیر همچنین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی در خصوص زیر گرفتن یک آخوند دیگر در تهران توسط خودرویی و کشیدن او روی کاپوت ماشین منتشر شده بود. 

امیر مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان قم در خصوص حادثه امروز در قم به خبرگزاری ایرنا گفته است: «جراحت نفر دوم در این تصادف سطحی بوده و از بیمارستان ترخیص شده اما دیگر طلبه که با چاقو به او حمله شده از اتاق عمل خارج شده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.»

او همچنین اضافه کرده که ضارب هم در حال حاضر در بیمارستان و در مراقبت‌های ویژه است و فعلا امکان بازجویی از او وجود ندارد. این مقام انتظامی اضافه کرده فعلا اطلاعی از علت و انگیزه این فرد در دسترس نیست. 

در گزارش‌های اولیه اعلام شده بود که دو فرد مورد حمله قرار گرفته بودند و هر دو طلبه بودند، اما خبرگزاری ایسنا نوشته تنها یکی از آنها طلبه بوده است. مشخص نیست که تصادف صورت گرفته عمدی و با هدف زیر گرفتن فرد معمم بوده یا تصادف اتفاقی بوده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی در خصوص حمله و تعرض به روحانیون در ایران منتشر شده که ابتدا با جنبش «عمامه‌پراکنی» آغاز و در ادامه به وقوع برخی حملات علیه این قشر در ایران منجر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات ایران؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان: «روحانیون در راس کار نباشند بهتر است»

جشن ممنوعه ولنتاین در ایران؛ از جوانان تهران تا طلبه‌های قم

آمار «دهشتناک» مرگ و میر تصادفات رانندگی در نوروز؛ ایران و اتحادیه اروپا به هم رسیدند