اسرائيل مواضع وابسته به حزب‌الله لبنان در شمال سوریه را گلوله‌باران کرد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در اوایل ماه جاری یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به ایران و حزب‌الله هشدار داد که تل‌آویو هیچ تلاشی برای آسیب رساندن به کشور یا شهروندانش را تحمل نخواهد کرد

آگهی

ارتش اسرائيل بامداد دوشنبه مواضع نیروهای وابسته به حزب‌الله را در نزدیکی شهر قنیطره سوریه که در آنسوی مرز بلندی‌های جولان قرار دارد، گلوله‌باران کرد. 

رسانه‌های اسرائيل گزارش داده‌اند که احتمالا هدف از این حملات، یک پست دیده‌بانی در شمال قنیطره بوده و دست‌کم بیست گلوله به سمت این مناطق شلیک شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا نیز در گزارشی از انجام این گلوله باران خبر داده است. شبکه تلویزیونی کان اسرائیل همچنین شام اف ام، یک ایستگاه رادیویی سوریه وابسته به دولت بشار اسد نیز این حملات را تایید کرده‌اند. 

پیش از این در روز چهارشنبه، ارتش اسرائیل جزوه‌هایی را بر فراز جنوب سوریه پخش کرد که در آن به سربازان سوری هشدار داده بود همکاری با حزب‌الله را متوقف کنند.

هنوز هیچ گزارشی درباره تلفات یا مجروحین احتمالی این حملات منتشر نشده است. برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای کوتاهی را به اشتراک گذاشته‌اند که در آن نوری در آسمان دیده و صدای انفجارهای شدید نیز از دور شنیده می‌شود.

ارتش اسرائيل عموما در خصوص انجام این حملات اظهارنظری نمی‌کند؛ با این وجود تایید کرده که در یک دهه گذشته صدها پرواز و حمله علیه گروه‌های تحت حمایت ایران انجام داده است. ارتش اسرائيل می‌گوید که به محموله‌های تسلیحاتی که گمان می‌رود برای گروه‌های تحت حمایت ایران از جمله حزب‌الله ارسال می‌شود، حمله می‌کند.

حملات هوایی منتسب به اسرائیل همچنین بارها سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داده است.

حملات توپخانه‌ای ادعایی اسرائیل چند روز پس از آن صورت گرفت که طبق گزارش‌ها، اسرائیل مواضع شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران را در نزدیکی شهر سعیده سوریه همچنین در حومه قنیطره، در روز سه‌شنبه گلوله باران کرد.

به نظر می‌رسد اسرائیل اخیرا فعالیت‌های خود را در سوریه افزایش داده است. در اوایل ماه جاری یوآو گالانت، وزیر دفاع این کشور به ایران و حزب‌الله هشدار داد که اسرائیل هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به کشور یا شهروندانش را تحمل نخواهد کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گفته می‌شود که اسرائیل در جریان حملات ماه جاری خود به سوریه، دست‌کم دو تن از اعضای سپاه پاسداران را نیز کشته است. یک پهپاد مشکوک ایرانی که از سوریه پرتاب شده بود نیز بر فراز حریم هوایی اسرائیل سرنگون شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائيل دو فلسطینی را به ضرب گلوله از پا در آورد

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم