افزایش دستمزد‌ها در اتحادیه اروپا؛ کدام کشورها بالاترین حقوق ساعتی را پرداخت می‌کنند؟

دستمزد
دستمزد Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بلغارستان و رومانی به ترتیب با ۷.۱ و ۹ یورو پایین‌ترین رقم دستمزد ساعتی را دارند.

آگهی

متوسط دستمزد هر ساعت کار در اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی سال ۲۰۲۲ به ترتیب به ۲۲.۹ و ۲۵.۵ یورو رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان از افزایش ۴.۴ درصدی در اتحادیه اروپا و رشد ۴ درصدی در منطقه یورو داشت.

بر پایه گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، دستمزد هر ساعت کار در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی سال ۲۰۲۲ متاثر از بالا رفتن هزینه‌های زندگی و تورم افزایش یافته است. در میان کشورهای عضو منطقه یورو کمترین افزایش در ایتالیا، مالت و فنلاند (۲.۳ درصد) و بیشترین افزایش در لیتوانی (۱۳.۴ درصد)، استونی (۸.۸ درصد) و کرواسی (۸.۷ درصد) ثبت شده است.

در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز کمترین افزایش در دانمارک (۲.۲ درصد) و سوئد (۳ درصد) و بیشترین افزایش در مجارستان (۱۶.۴ درصد)، بلغارستان (۱۵.۵ درصد)، رومانی (۱۲.۳ درصد) و لهستان (۱۱.۷ درصد) گزارش شده است.

گزارش یورواستات نشان می‌دهد که لوکزامبورگ، دانمارک و بلژیک به ترتیب با ۴۴.۴، ۴۱ و ۳۳.۴ یورو به ازای هر ساعت کار، بالاترین حقوق ساعتی را در سال ۲۰۲۲ داشته‌اند. در مقابل، بلغارستان و رومانی به ترتیب با ۷.۱ و ۹ یورو پایین‌ترین رقم دستمزد ساعتی را داشته‌اند. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

دستمزد هر ساعت کار در ۱۰ کشور از اعضای اتحادیه اروپا بالاتر از متوسط این اتحادیه (۲۲.۹ یورو) است که کشورهای لوکزامبورگ، دانمارک، بلژیک، ایرلند، هلند، آلمان، فنلاند، اتریش، فرانسه و سوئد در این دسته قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعادل میان کار و زندگی؛ فرانسوی‌ها دو برابر آمریکایی‌ها وقت صرف خوردن و نوشیدن می‌کنند

دستمزد معلمان در کشورهای مختلف اروپا چگونه است؟

رشد ۱۰۰ درصدی در یکسال؛ حداقل دستمزد در ترکیه ۳ برابر ایران شد