کودک خردسالی با عبور از نرده‌های کاخ سفید «کوچکترین مزاحم» لقب گرفت

ورود کودک خرسال به کاخ سفید
ورود کودک خرسال به کاخ سفید Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماموران بلافاصله از طریق چمن شمالی کاخ سفید خود را به کودک رساندند و درنهایت وی را تحویل والدینش دادند که بیرون از کاخ سفید در خیابان پنسیلوانیا در انتظار فرزندشان بودند.

آگهی

یک کودک کنجکاوِ نوپا روز سه‌شنبه پس از عبور از حصار فلزی اطراف ضلع شمالی کاخ سفید، وارد محوطه مقر نهاد اجرایی دولت ایالات متحده شد.

رسانه‌های محلی ضمن انعکاس این واقعه جالب، از کودک خردسال یاد شده به عنوان «کوچکترین متجاوز به حریم کاخ سفید» یاد کردند.

در پی ورود این کودک خردسال، آژیر هشدار امنیتی به صدا درآمد و افسرانی که مسئولیت حفاظت از امنیت کاخ سفید را برعهده دارند، با لباس مخصوص سرویس مخفی وارد صحنه شدند.

بنا به گزارش رسانه‌ها، ماموران بلافاصله از طریق چمن شمالی کاخ سفید خود را به کودک رساندند و درنهایت وی را تحویل والدینش دادند که بیرون از کاخ سفید در خیابان پنسیلوانیا در انتظار فرزندشان بودند.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که دسترسی به کاخ سفید در طول مدتی که افسران مشغول انجام این ماموریت بودند، محدود شده بود.

ماموران امنیتی پیش از آنکه به والدین کودک اجازه رفتن بدهند، آنها را برای مدت کوتاهی مورد بازجویی و سوال و جواب قرار دادند.

سخنگوی سرویس مخفی مامور به خدمت در کاخ سفید، در واکنش به این ماجرا اعلام کرد که افسران «با یک بازدیدکننده بسیار جوان کنجکاو در امتداد حصار شمالی کاخ سفید روبرو شدند که برای مدت کوتاهی وارد محوطه شده بود».

وی در اطلاعیه‌ای یادآور شد: «سیستم‌های هشدار امنیتی کاخ سفید فوراً افسران سرویس مخفی را وارد عمل کردند و کودک نوپا سرانجام به آغوش والدینش بازگشت.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

ورود این کودک خردسال به کاخ سفید از لای نرده‌های ضلع شمالی، در واقع «نخستین نفوذ موفقیت‌آمیز» پس از تغییرات ایجاد شده در حصارهای اطراف این مجموعه تلقی می‌شود.

گفتنی است که ارتفاع حصارهای اطراف کاخ سفید، طی سال‌های اخیر پس از یک سری نقض‌های امنیتی به حدود ۳.۹۶ متر افزایش یافت.

حصارهای ضلع شمالی کاخ سفید که گاهی معترضان به سیاست‌های دولتمردان در اطراف آن اجتماع می‌کنند، سال ۲۰۱۹ در پی ورود تعدادی مزاحم به محوطه این مجموعه نصب شدند.

این حصارها که اخیرا مترفع‌تر شده، به گونه‌ای هستند که امکان عبور از آن برای کودکانی بزرگ‌تر از کودک دوساله یاد شده، ممکن نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف «کوکائین» در کاخ سفید؛ تحقیقات سرویس مخفی آمریکا ادامه دارد

جیرجیرک‌های ۱۷ ساله هواپیمای خبرنگاران کاخ سفید را زمین‌گیر کردند

تغییر دکوراسیون در اتاق بیضی کاخ سفید؛ چرچیل رفت، سنگ کره ماه آمد