کشته‌شدن نماینده پیشین مجلس هند در مقابل دوربین تلویزیون

کشته شدن نماینده پیشین مجلس هند در مقابل دوربین تلویزیون
کشته شدن نماینده پیشین مجلس هند در مقابل دوربین تلویزیون Copyright Rajesh Kumar Singh/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
Copyright Rajesh Kumar Singh/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک نماینده پیشین مجلس این کشور به همراه برادرش در شهر الله‌آباد هند به ضرب گلوله مردان مسلحی که خود را به عنوان خبرنگار جا زده بودند کشته شدند. این اتفاق که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، زمانی رخ داد که پلیس این دوبرادر را دست‌بند به بیمارستان می‌برد و خبرنگاران آن‌ها را محاصره کرده‌ بودند.

آگهی

یک نماینده پیشین مجلس هند به همراه برادرش در شهر الله‌آباد در شمال این کشور به ضرب گلوله مردان مسلحی که خود را به عنوان خبرنگار جا زده بودند کشته شدند. این اتفاق که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، زمانی رخ داد که پلیس این دوبرادر را دست‌بند به بیمارستان می‌برد و خبرنگاران آن‌ها را محاصره کرده‌ بودند.  

بنابر تصاویر تلویزیونی، عتیق احمد نماینده پیشین ۶۱ ساله مجلس هند در حال پاسخ به پرسش خبرنگاران بود که به همراه برادرش از نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفت. آقای احمد به جرم آدم ربایی محکوم شده بود و از سال ۲۰۱۹ در زندان به سر می‌برد.

پراشانت کومار، یکی از مقامات پلیس هند می‌گوید: «بر اساس اطلاعات اولیه، سه نفر که وانمود می‌کردند خبرنگار هستند، خود را به این دو برادر رساندند و به آن‌ها شلیک کردند. مهاجمان در بازداشت هستند و تحت بازجویی قرار دارند.»  

در ویدیوی تلویزیونی که از این حادثه منتشر شده است، مهاجمان پس از شلیک به این دو برادر، شعارهای هندو سر می‌دهند. 

اگرچه آقای احمد و برادرش از اقلیت مسلمان هند بودند. اما پلیس هند اعلام نکرده که آیا تحقیقاتی را برای کشف احتمال انگیزه فرقه‌ای این قتل آغاز کرده است یا نه.   

این دو برادر در دنیای تبهکاران و جنایتکاران هند بسیار فعال بودند و به گفته پلیس این کشور، عتیق احمد با بیش از صد پرورنده مختلف روبرو بود. بر اساس گزارش رسانه‌ها، مهاجمان جنایت‌کاران خرده‌پا بودند.

در زمان وقوع حادثه، عتیق و اشرف احمد توسط پلیس در حال انتقال به بیمارستان برای انجام چند آزمایش پزشکی بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی یکی از مردان مهاجم مسلح دوربین تلویزیونی و دیگری میکروفونی با آرم یک کانال تلویزیونی به همراه داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در محل سخنرانی نخست‌وزیر ژاپن؛‌ به فومیو کیشیدا آسیبی نرسید

یازده هزار رقصنده و نوازنده در هند رکورد بزرگترین رقص گروهی جهان را شکستند

وزیر کشور لبنان: قتل صراف وابسته به حزب‌الله و رابط ایران، احتمالا کار اسرائیل بوده است