جنجال تولد نوزاد سلبریتی ۶۸ ساله از طریق رحم اجاره‌ای؛ اسپانیا: خشونت علیه زنان است

رحم اجاره‌ای
رحم اجاره‌ای Copyright canva pro
Copyright canva pro
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت اسپانیا روز چهارشنبه پس از اعلام تولد نوزاد یک سلبریتی ۶۸ ساله از طریق رحم اجاره‌ای در ایالات متحده به شدت انتقاد و آن را «خشونت علیه زنان» توصیف کرد.

آگهی

دولت اسپانیا روز چهارشنبه پس از اعلام تولد نوزاد یک سلبریتی ۶۸ ساله از طریق رحم اجاره‌ای در ایالات متحده به شدت انتقاد و آن را «خشونت علیه زنان» توصیف کرد.

ایرنه مونترو، وزیر برابری اسپانیا به خبرنگاران گفت: «این رویه‌ای است که در اسپانیا قانونی نیست و از نظر قانون به‌عنوان نوعی خشونت علیه زنان شناخته می‌شود.»

وی افزود: «بیایید واقعیت این زنان فقیر [که برای فرد دیگری بچه به دنیا می‌آورند] را فراموش نکنیم.»

این انتقادات پس از انتشار عکسی از آنا اُبره‌گُن، بازیگر و ستاره ۶۸ ساله تلویزیونی در حالی که دختر کوچکش را در آغوش گرفته بود مطرح شد.

آنا اُبره‌گُن پس از رسانه‌ای شدن این تصویر، آن را در حساب اینستاگرامی‌اش تایید کرد. این سلبریتی در سال ۲۰۲۰ پسر ۲۷ ساله خود را به دلیل سرطان از دست داده بود. وی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «نور عاشقانه‌ای به تاریکی من تابیده شد. من دیگر هرگز تنها نخواهم بود.»

پیلار آلگریا، وزیر آموزش و سخنگوی حزب سوسیالیست پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز گفت: «به این ماجرا شکم اجاره‌ای می‌گویند، نه رحم اجاره‌ای.»

رحم اجاره‌ای چه با دستمزد چه بدون دستمزد در اسپانیا غیرقانونی است.

از سوی دیگر قوانین اسپانیا اجازه ثبت نام کودکانی را در خارج از این کشور از طریق رحم اجاره‌ای به دنیا می‌آیند، مشروط بر تصمیم و رای دادگاه می‌کند.

رحم اجاره‌ای در قانونی که در فوریه گذشته از سوی پارلمان اسپانیا تصویب شد از مصادیق «خشونت علیه زنان» عنوان شده است. این قانون همچنین هرگونه تبلیغ برای رحم اجاره‌ای را از سوی موسسات واسطه ممنوع کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نوزادانی که با «دم» به دنیا می‌آیند؛ عضو بجامانده از اجداد انسان‌ها یا نقص مادرزادی؟

مبارزه با خشونت علیه زنان: اتحادیه اروپا به کنوانسیون استانبول پیوست

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم