تیراندازی در هامبورگ؛ پلیس خانه ضارب را «پیش از حمله» بازرسی کرده بود

تیراندازی در هامبورگ آلمان
تیراندازی در هامبورگ آلمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمتر از یک روز پس از حادثۀ هامبورگ نیز یک حادثۀ گروگانگیری در شهر «کارلسروهه» واقع در جنوب‌غرب آلمان روی داد و در جریان آن فرد مهاجم با حمله به یک داروخانه، چندین نفر را برای ساعت‌ها به گروگان گرفت.

آگهی

مقام‌های پلیس آلمان می‌گویند پیش از وقوع تیراندازی پنج‌شنبه شب به مراسم مسیحیان «شاهدان یهوه» در هامبورگ، خانه ضارب این جنایت را بازرسی کرده بودند اما دلیلی برای ضبط اسلحه ضارب پیدا نکردند. 

در گزارش اخیر پلیس که عصر جمعه منتشر شد همچنین آمده است مهاجم که «فیلیپ ف» معرفی شده، برای آنها فرد شناخته شده‌ای بوده است. 

پلیس می‌گوید پیش از حمله مرگبار هامبورگ، در واکنش به گزارش یک فرد ناشناس که از وضعیت روحی نامناسب «فیلیپ ف» گفته بود، منزل ضارب را بازرسی کردند اما دلایل کافی برای ضبط اسلحه او که بصورت قانونی در اختیار داشته، نیافته‌اند.

در جریان حادثۀ پنج‌شنبه شب، یک مرد ۳۵ ساله با حمله و تیراندازی به مراسم عبادت «شاهدان یهوه» جان دست‌کم ۷ نفر را گرفت و سپس خودکشی کرد. 

این مرد که نام کامل او اعلام نشده و پلیس او را تنها «فیلیپ ف» معرفی کرده، در جریان این تیراندازی ۸ نفر دیگر را نیز زخمی کرده که در میان آنها یک زن باردار نیز دیده می‌شده است. کودک این زن باردار که هفت ماهه بوده، در اثر این تیراندازی جان خود را از دست داده است. 

به این ترتیب قربانیان این حمله چهار مرد و دو زن و یک جنین دختر متولد نشده بودند. در میان مجروحان نیز یک شهروند اوگاندایی و یک شهروند اوکراینی دیده می‌شوند.

«شاهدان یهوه» جنبشی است که در سال ۱۸۷۰ میلادی در ایالات متحده و بر اساس قرائتی از مسیحیت تاسیس شد و اعضای آن در بسیاری از کشورها بیشتر به دلیل بشارت خانه به خانه شناخته می‌شوند. 

مقام‌های پلیس می‌گویند که «فیلیپ ف» نیز از پیروان «شاهدان یهوه» بوده اما بطور بدی از جمع آنها کنار گذاشته شده و نسبت به اعضای این گروه خشمگین بوده است.  

او که شهروند آلمان بوده و مجوز قانونی اسلحه را داشته، در جریان حادثۀ پنج‌شنبه شب از پنجره سالن مراسم شروع به تیراندازی به سمت جمعیت کرده و درنهایت نیز به خودش شلیک کرده است.

پلیس پس از این حادثه برای بار دوم به آپارتمان مهاجم برگشته و ۱۵ خشاب پرشده پیدا کرده است. 

حمله به داروخانه در شهر کارلسروهه

کمتر از یک روز پس از حادثۀ هامبورگ نیز یک حادثۀ گروگانگیری در شهر «کارلسروهه» واقع در جنوب‌غرب آلمان روی داد و در جریان آن فرد مهاجم با حمله به یک داروخانه، چندین نفر را برای ساعت‌ها به گروگان گرفت.

این حادثه حدود ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر جمعه روی داد و در زمان ورود ماموران به داروخانه، صدای چند انفجار نیز شنیده شد.

یگان ویژه پلیس درنهایت موفق شد در ساعت ۲۱:۱۰ وارد داروخانه شود و گروگانگیر را دستگیر کند.

این حادثه هیچ آسیب جانی برجای نگذاشت و گفته می‌شود که گروگانگیر برای آزادی دو گروگان خود خواستار دریافت مبلغ یک میلیون یورو شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آلمان در سال‌های اخیر متحمل چندین تیراندازی دسته جمعی و همچنین توطئه یک گروه مسلح برای سرنگونی دولت بوده است. پس از آخرین تیراندازی‌ها، آلمان قوانین سختگیرانه‌تری برای مالکیت اسلحه وضع کرد و دولت برنامه‌هایی را برای تشدید کنترل‌ها در این خصوص اعلام کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جسد عامل تیراندازی خونبار در کالیفرنیا پیش از ارتکاب به جنایت دوم پیدا شد

تیراندازی در پاریس چندین کشته و مجروح برجای گذاشت

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان