آمریکا چند مقام و شرکت ایرانی از جمله فرمانده کل ارتش را تحریم کرد

تحریم‌های آمریکا علیه مقام‌ها و شرکت‌های ایرانی
تحریم‌های آمریکا علیه مقام‌ها و شرکت‌های ایرانی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دهمین دور تحریم‌های واشنگتن علیه تهران از زمان آغاز اعتراض‌ها در داخل ایران است.

آگهی

آمریکا روز چهارشنبه چند مقام و شرکت ایرانی را به دلیل «نقض حقوق بشر» در این کشور تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمده است که دو مقام ارشد سازمان زندان‌های ایران به دلیل «نقض جدی حقوق بشر» در برخورد با زنان و دختران تحریم شده‌اند. این تحریم‌ها در حالی وضع می‌شود که روز چهارشنبه مصادف با هشتم مارس، روز جهانی حقوق زن است. 

علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز و داریوش بخشی، رئیس زندان مرکزی ارومیه دو مقام سازمان زندان‌های ایران هستند که از سوی دولت آمریکا تحریم شده‌اند.

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران، یکی از مقام‌های ارشد سپاه پاسداران و یکی از مقام‌هایی که در تلاش‌های حکومت برای محدودسازی دسترسی به اینترنت در داخل نقش داشته است از دیگر افراد تحریم‌شده از سوی واشنگتن هستند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ناجی پاس و انطباق گستر سپهر نام دو شرکت ایرانی است که آمریکا آنها را تحریم کرده است. 

تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دهمین دور تحریم‌های واشنگتن علیه تهران از زمان آغاز اعتراض‌ها در داخل ایران است. 

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده درباره دور جدید تحریم‌های کشورش علیه مقام‌های و شرکت‌های ایرانی گفت: «ایالات متحده به همراه شرکا و متحدانش در کنار زنان ایران ایستاده است. آنها در برابر حکومتی بی‌رحم که زنان را شهروند درجه دو حساب می‌کند از آزادی‌های اساسی دفاع می‌کنند.»

این مقام آمریکایی در ادامه تاکید کرد که واشنگتن به اقدام‌های خود علیه حکومت ایران به دلیل «خشونت علیه شهروندان» این کشور ادامه خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است

تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا دست کم ۲ کشته و شش زخمی به جا گذاشت