مسافری که تلاش کرده بود در خروج اضطراری را باز کند دستگیر شد

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز
شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس اعترافات این فرد، او قصد داشت پس از باز کردن در هواپیما به پایین بپرد.

آگهی

دادستان‌های فدرال آمریکا اعلام کردند، مردی که در پرواز لس آنجلس به بوستون تلاش داشته در هواپیما را باز و با به مهماندار حمله کند، بازداشت شده است. 

دفتر دادستانی ایالات متحده در بوستون در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسیسکو سورو تورس روز دوشنبه در پرواز شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز ابتدا به سمت در اضطراری هواپیما رفته و تلاش داشته ضامن در را باز کند. در ادامه مهمانداران به کمک چهار مسافر توانسته‌اند آقای تورس ۳۳ ساله را متوقف کنند. 

در این بیانیه همچنین آمده است که اتهام او مداخله و تلاش برای ایجاد اخلال در پرواز با استفاده از یک سلاح خطرناک بوده است. این مرد ۳۳ ساله پس از آنکه مهمانداران به سمت او آمدند تلاش داشته با یک قاشق شکسته به آنها حمله کند. فرد مهاجم در هنگام فرود هواپیما در فرودگاه بین‌المللی لوگان بوستون دستگیر شد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که در فاصله ۴۵ دقیقه تا نشستن هواپیما خدمه هشدار دادند که ضامن یکی از درهای جانبی هواپیما آزاد شده است. پس از درگیری مهمانداران با تورس، او از قاشق در نقش چاقو استفاده کرده و سه بار به گردن یکی از مهمانداران ضربه زده است. 

تورس به بازرسان گفته که در طول پرواز به دستشویی رفته و یک قاشق را از وسط شکسته تا از آن یک سلاح بسازد. بر اساس اعترافات این فرد، او قصد داشته پس از باز کردن در هواپیما به پایین بپرد. او همچنین اعتراف کرده که می‌دانسته اگر در هواپیما را باز کند بسیاری از مردم خواهند مرد. 

او همچنین اضافه کرده از آنجایی که احساس کرده مهمانداران می‌خواستند او را بکشند تلاش داشته او ابتدا این کار را بکند و جان مهماندار را بگیرد. هنوز مشخص نیست انگیزه این فرد از این اقدام عجیب و خطرناک چه بوده است.  

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر این نکته که کسی در این حادثه آسیب ندیده است، گفت: «به لطف اقدام سریع خدمه و مسافران، این نگرانی امنیتی بسیار در پرواز شماره ۲۶۰۹ لس آنجلس به بوستون مهار شد.» این شرکت همچنین اعلام کرده که تورس از حضور دوباره در پروازهای یونایتد ایرلاینز منع خواهد شد. 

مقام‌های پلیس نگفته‌اند که تورس این قاشق فلزی را از کجا آورده اما طبق قوانین مسافرین می‌توانند ظروف فلزی به جز چاقو در پرواز به همراه داشته باشند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته دادستان، یکی از مسافران به بازرسان گفت که تورس در هنگام جلسه توجیهی ایمنی خدمه پرواز قبل از برخاستن از هواپیما پرسیده است که کجای کارت ایمنی نشان می‌دهد که دستگیره در هواپیما کجا قرار دارد. این فرد در صورتی که در اتهامات وارده مجرم شناخته شود، ممکن است به حبس ابد محکوم شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هواپیمای فضایی بدون سرنشین خورشیدی پس از ۹۰۸ روز پرواز به زمین نشست

برخورد دو هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم در آسمان دالاس آمریکا؛ شمار کشته‌شدگان به ۶ نفر رسید

سانحه هوایی برای هواپیمای کره‌ای؛ فرود ناموفق و جان سالم به در بردن مسافران