روغن زیتون می‌تواند از ابتلا به سرطان و آلزایمر پیشگیری کند

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانشمندان دانشکده داروسازی و پزشکی در دانشگاه سویا می‌گویند که جزء اصلی روغن زیتون حاوی خواصی است که به پیشگیری از سرطان و بیماری آلزایمر و کاهش کلسترول کمک می‌کند.

آگهی

مدت‌هاست که متخصصان علم تغذیه بر فواید روغن زیتون تاکید می‌کنند. نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است، اسید اولئیک که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از ترکیب روغن زیتون را تشکیل می‌دهد می‌تواند از ابتلا به برخی از بیماری‌ها پیشگیری کند.

دانشمندان دانشکده داروسازی و پزشکی در دانشگاه سویا می‌گویند که جزء اصلی روغن زیتون حاوی خواصی است که به پیشگیری از سرطان و بیماری آلزایمر و کاهش کلسترول کمک می‌کند.

اسید اولئیک ماده اصلی تشکیل دهنده روغن زیتون است و در سلامت انسان نقش مهمی دارد. پزشکان می‌گویند در مغز بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی شدید و آلزایمر سطح اسید اولئیک کاهش میابد.

ترکیبات روغن زیتون ممکن است با سرطان مبارزه کند

مانند تمام اسیدهای چرب آزاد، عملکرد اصلی اسید اولئیک این است که به عنوان یک مولکول انرژی‌ و جزء غشای سلولی عمل کند. یکی از بزرگترین ویژگی‌های آن خواص آنتی اکسیدانی است، زیرا می‌تواند به طور مستقیم سنتز و فعالیت آنزیم‌های آنتی اکسیدانی را تنظیم کند. مزیت دیگر آن اثر هیپرکلسترولمی است که به کاهش جذب کلسترول کمک می‌کند.

این تمام خواص اسید اولئیک نیست، این ماده به عنوان یک مولکول ضد سرطان شناخته شده. علاوه بر این، محققان به طور کلی اسید اولئیک را به عنوان یک مولکول ضد التهابی می‌دانند، اگرچه این موضوع هنوز در میان دانشمندان مورد بحث است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

مطالعات در این زمینه نشان می‌دهند اسید اولئیک می‌تواند بر مکانیسم‌های اپی ژنتیکی ( پروتئین‌های مرتبط به دی‌ای‌ان) و تقویت سیستم ایمنی از طریق تنظیم سلول‌های مرتبط نیز اثر بگذارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان غذا و داروی آمریکا «لکمبی» را تایید کرد؛ هر آنچه درباره این داروی آلزایمر باید بدانید

دانشمندان: اغلب مبتلایان به سرطان پروستات می‌توانند بدون جراحی تنها تحت نظر باشند

خشکسالی محصول زیتون در کرواسی را از بین برده است