رمضان قدیروف: در رقابت با «واگنر‌» شرکت نظامی خصوصی خود را تاسیس می‌کنم

رمضان قدیروف، رهبر چچن
رمضان قدیروف، رهبر چچن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واحدهای چچنی به رهبری قدیروف در کنار نیروهای روسی در اوکراین جنگیده‌اند. در بیشتر موارد، آنها مستقل از فرماندهی نظامی روسیه عمل می‌کنند.

آگهی

رمضان قدیروف، رهبر چچن گفت که می‌خواهد با یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه شبه نظامی واگنر «رقابت» کند و شرکت نظامی خصوصی خود را بسازد.

قدیروف در یک پست تلگرامی، پریگوژین را ستود و نوشت که او در کنار نیروهای روسی در اوکراین جنگیده و «نتایج چشمگیری» از خود به جای گذاشته است.

قدیروف در تلگرام در کنار تصویری از دست دادن با پریگوژین نوشت: «من نمی‌توانم از موفقیت‌ شرکت نظامی خصوصی واگنر در [عملیات نظامی ویژه] خوشحالی نکنم.»

قدیروف گفت: «به نظر می‌رسد این شرکت نظامی خصوصی توانسته به نتایج بسیار چشمگیری دست یابد.» او ادامه داد: «وقتی خدمت من به کشور تمام شد، به طور جدی قصد دارم با برادر عزیزم یوگنی پریگوژین رقابت کنم و یک شرکت نظامی خصوصی ایجاد کنم. من فکر می‌کنم همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.»

قدیروف درمورد برنامه‌های خود توضیح بیشتری نداد و نگفت که چگونه این ارتش را ایجاد خواهد کرد.

واحدهای چچنی به رهبری قدیروف در کنار نیروهای روسی در اوکراین جنگیده‌اند. در بیشتر موارد، آنها مستقل از فرماندهی نظامی روسیه عمل می‌کنند.

آنها مانند گروه واگنر، نقش مهمی در جنگ اوکراین ایفا کرده‌اند و اخیر در چند حمله چند ماهه به شهر شرقی باهموت در منطقه دونتسک اوکراین کمک کرده‌اند.

پریگوژین که تا حدی به دلیل قراردادهای کیترینگ به «آشپز پوتین» معروف است سال گذشته تایید کرد که این گروه را هشت سال پیش تاسیس کرده است. این در حالی است که او قبلا هرگونه ارتباط با آنها را انکار کرده بود.

نیروهای واگنر با جنایات جنگی متعددی مرتبط بوده‌اند. اوایل این ماه، گزارش‌هایی منتشر شد که گروه واگنر به خدمت گرفتن زندانیان را متوقف کرده است، چرا که تعداد زیادی از ثبت‌نام کنندگان از ماموریت‌های انتحاری در اوکراین امتناع کرده‌اند.

یک گزارش اطلاعات نظامی اوکراین که در ماه دسامبر منتشر شد نشان می‌داد که جنگنده‌های گروه واگنر که شامل زندانیان می‌شود به «پیاده نظام یکبار مصرف» در اواکراین تبدیل شده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

اگرچه قدیروف و پریگوژین هر دو متحد ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه هستند، اما آنها قبلا علیه رهبری نظامی روسیه در اوکراین سخن گفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ اوکراین؛ ادعای جدید گروه واگنر روسیه در تصرف شهری در نزدیکی باهموت

فرمانده پیشین گروه واگنر: از جنگیدن در اوکراین متاسفم

ماکرون در هشدار به رهبران قاره سبز:بقای اروپا بسته به انتخاب‌های ماست؛ نباید دست‌نشانده آمریکا باشیم