حمله موشکی اسرائیل به یک منطقه امنیتی دمشق دست‌کم ۵ کشته برجای گذاشت

محل اصابت یکی از موشک‌ها
محل اصابت یکی از موشک‌ها Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حمله یک منطقه امنیتی که محل استقرار سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی و محل زندگی مقامات بلندپایه امنیتی سوریه است را هدف قرار داده بود. یک مرکز فرهنگی ایران نیز در این منطقه قرار دارد که در جریان حمله آسیبی ندید. همچنین ساکنان محل می‌گویند که این منطقه محل استقرار «چندین سازمان امنیتی ایران» است.

آگهی

در پی حمله موشکی اسرائیل به دمشق، پایتخت سوریه دست‌کم  ۵ نفر کشته شدند. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه تعداد حانباختگان را ۱۵ نفر از جمله دو زن اعلام کرده است. 

 این حمله یک منطقه امنیتی که محل استقرار سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی و محل زندگی مقامات بلندپایه امنیتی سوریه است را هدف قرار داده بود. همچنین یک مرکز فرهنگی ایران نیز در این منطقه قرار دارد که در جریان حمله آسیبی ندید. همچنین ساکنان محل می‌گویند که این منطقه محل استقرار «چندین سازمان امنیتی ایران» است. 

این مرگبارترین حمله اسرائیل به دمشق از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه است.

به گفته وزیر دفاع سوریه حمله اسرائیل کمی پس از نیمه شب و از بلندی‌های جولان انجام شده است. وی همچنین ادعا کرد که پدافند سوریه «چندین موشک متخاصم» را منهدم کرده است.

بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اغلب کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این حمله خودداری کرده است. اسرائیل هرگز به‌صورت رسمی حملات خود به سوریه را رد یا تایید نکرده است، اما بارها مناطقی را در این کشور، به ویژه مواضع نیروهای ایرانی را هدف حملات خود قرار داده است. با این وجود اسرائیل به‌ندرت به دمشق حمله می‌کند.

رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر همچنین گفت که حمله موشکی دیگری به حومه دمشق انجام شده که هدف آن محل استقرار نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان بوده است. در این حمله یک بنای تاریخی نیز آسیب دیده است.

همزمان ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله روز یکشنبه اسرائیل به سوریه را «به‌شدت» محکوم کرد و خواستار «واکنش فوری» شورای امنیت به آن شد.

وی همچنین «سکوت کشورهای غربی در مقابل نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از جانب اسرائیل» را «شرم‌آور» خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عرب؛ «گمان می‌رود ایران دست داشته باشد»

«اسرائیل در حمله به تسلیحات ارسالی ایران به سوریه در قالب 'کمک‌های بشردوستانه' تردید نمی‌کند»

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق