ولنتاین سرویس‌های داخلی و خارجی سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل چگونه گذشت؟

عکس تزئینی و ترکیبی
عکس تزئینی و ترکیبی Copyright از کانوا
Copyright از کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرویس داخلی سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل موسوم به «شین بت» و سرویس بین‌المللی آن موسوم به «موساد» در یک مکالمه متنی ساختگی به پیشواز روز ولنتاین رفتند.

آگهی

سرویس داخلی سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل موسوم به «شین بت» و سرویس بین‌المللی آن سازمان موسوم به «موساد» در یک مکالمه‌ی پیامکی ساختگی روز ولنتاین را جشن گرفتند.

«شین‌بت» روز سه شنبه مصادف با ۱۴ فوریه ۲۰۲۳، در حساب اینستاگرامی خود تصویری منتشر کرد که گویی این نهاد در روز ولنتاین در حال بستن قول و قرار عاشقانه با «موساد» است.

سر صحبت را ابتدا «شین بت» باز می‌کند و از موساد می‌خواهد تا با او در روز ولنتاین قرار بگذارد. در ادامه‌ی این پیغام و پسغام‌ها، معلوم می‌شود که برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تعیین تاریخ و محل قرار بین این دو سازمان، آنچنان هم آسان به نظر نمی‌رسد.

شین‌بت در همان اول پیشنهاد می‌کند که هر دو برای دیدن یک فیلم به سینما بروند، اما موساد با تیزهوشی جواب می‌دهد که «نه، ما که همیشه تو فیلم‌ها هستیم.» شاید منظورش تعداد بی‌شماری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی همچون «فوضی» و «موساد ۱۰۱» است که بر اساس عملیات‌های مخفی عوامل موساد ساخته شده است.

پست اینستاگرامی شین‌بت یا همان شاباک از ارسال پیامک فرضی عاشقانه به موساد

در عوض این موساد است که پیشنهاد می‌دهد هر دو برای دیدن یک نمایشنامه به تئاتر بروند، اما این دفعه شین‌بت با رد این پیشنهاد و ضمن اشاره به آوازه این سرویس‌های اطلاعاتی، در پاسخ به موساد می‌نویسد: «ما که همیشه در لباس مبدل هستیم، پس چرا خودمان را اذیت کنیم.»

سپس پیشنهاد می‌شود که بهتر است برای خوردن غذا به یک رستوران بروند که هر دو جواب می‌دهند «تو که قبلا غذا خوردی»، به این معنی که آن‌ها بر سایر امورات روزمره‌ی طرف مقابل در روز ولنتاین اشراف اطلاعاتی داشتند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دست آخر، شین‌بت و موساد با هم توافق می‌کنند که در ستاد فرماندهی با هم ملاقات کنند و این پیغام‌دادن‌های عاشفانه با یک «یالا بزن بریم» معمولی به زبان عبری به پایان می‌رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه ۱۰۰ سال پیش در چنین روزی «نفرین فراعنه مصر» گریبانگیر باستان‌شناسان شد؟

قدیمی‌ترین کتاب مقدس عبری جهان به حراج گذاشته می‌شود

فیلم پورنو فیلمبرداری شده حین یک مسابقه فوتبال؛ باشگاه فرانسوی شکایت کرد