پلیس بریتانیا سه نفر از تظاهرکنندگان راست افراطی مقابل هتل پناهجویان در لیورپول را بازداشت کرد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP photo
Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس بریتانیا می‌گوید در تظاهرات گروه‌های راست افراطی در مقابل هتلی که پناهجویان در آنجا حضور دارد، یک ون پلیس به آتش کشیده شده و معترضان رفتار خشونت‌آمیزی در قبال پلیس در پیش گرفته‌اند.

آگهی

پلیس بریتانیا سه نفر را به دلیل به کار گیری خشونت در مقابل هتلی که در اختیار پناهجویان قرار گرفته دستگیر کرد. 

تظاهرکنندگان راست افراطی در نزدیکی لیورپول در شمال غربی بریتانیا، ضمن سر دادن شعارهایی علیه پناهجویان، خواستار اخراج این افراد از کشور شدند. این تظاهرکنندگان همچنین یک ون پلیس را به آتش کشیدند و به نیروهای پلیس حمله کردند. 

پل وایت، دستیار پلیس مرسی‌ساید در این خصوص گفت: «ما همیشه به حق اعتراض مدنی به شرطی که این اعتراضات مسالمت‌آمیز باشد احترام می‌گذاریم اما صحنه‌هایی که جمعه شب مشاهده شد کاملا غیرقابل قبول است و اینگونه اقدامات افسران پلیس و حتی جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

پلیس لیورپول اعلام کرده که تا این لحظه هیچ آسیب جدی گزارش نشده اما در عین حال «آسیب دیدن خودروهای پلیس در حین انجام وظیفه» را مایه شرمساری دانسته است. 

با افزایش تعداد پناهجویانی که از کانال مانش عبور می‌کنند و خود را به بریتانیا می‌رسانند، دولت از هتل‌های سراسر کشور به عنوان محل اقامت موقت افراد استفاده می‌کند و سپس درخواست‌های پناهندگی افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

جریان‌های دست راستی به شدت مخالف این روند هستند و از دولتمردان خود می‌خواهند که قوانین سختگیرانه‌تری برای مقابله با گسترش پناهجویان غیرقانونی در نظر بگیرند. 

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، سرکوب مهاجرت غیرقانونی را یکی از اولویت های خود قرار داده است و دولت در حال برنامه ریزی اجرای قوانین جدید و محکمی برای بررسی به این موضوع است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگیری فرد مظنون به قتل پس از کشف سه جسد در ناتینگهام

حزب چگا پرتغال با بولسونارو و سالوینی «نشست جهانی راست‌های افراطی» را برگزار می‌کند

تغییر قوانین پناهجویی در دستور کار کمیسیون اروپا