راننده اتوبوسی که «عمدا» کودکان یک مهدکودک را در کانادا زیر گرفت به «قتل عمد» متهم شد

Parents and their children are loaded onto a warming bus after a bus crashed into a daycare in Quebec
Parents and their children are loaded onto a warming bus after a bus crashed into a daycare in Quebec Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو کودک جان باخته ۴ ساله بودند و شش کودک زخمی نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

آگهی

پلیس کانادا راننده یک اتوبوس را به دلیل اینکه وسیله نقلیه‌اش را با سرعت زیاد به سمت کودکان یک مهد کودک رانده، بازداشت و به «قتل درجه یک» متهم کرد.

در پی برخورد او با کودکان که روز چهارشنبه در شمال مونترال روی داد، دو کودک کشته و ۶ کودک دیگر زخمی شدند.

پلیس همچنان در حال تحقیق برای یافتن انگیزۀ راننده از این اقدام است و شاهدان حادثه می‌گویند که پس از این تصادف مرگبار، راننده ۵۱ ساله از اتوبوس پیاده شده، لباس‌هایش را درآورده و شروع به فریاد زدن کرده است.

دو کودک جان باخته ۴ ساله بودند و شش کودک زخمی نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

این مهد کودک در انتهای یک خیابان بن‌بست قرار داشته و به گفته شاهدان، در زمان وقوع این حادثه، هیچ نشانه‌ای از لغزش اتوبوس و انحراف غیرقابل کنترل آن دیده نمی‌شده و اتوبوس مستقیما به سمت مهد کودک رفته است.

یکی از شاهدان می‌گوید که راننده رفتاری بسیار هیستریک داشته و او به همراه سه نفر از والدین کودکان مجبور شده‌اند برای تحت کنترل درآوردن او پیش از رسیدن پلیس و دستنبد زدن، راننده را بزنند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که دفترش این حادثه را از نزدیک دنبال خواهد کرد. اعضای پارلمان کانادا در اتاوا نیز یک دقیقه سکوت کردند.

راننده اتوبوس کیست؟

به گفته پلیس، رانندۀ اتوبوس که «پیر نی سنت‌آماند» نام دارد، با ۹ اتهام مختلف از جمله قتل درجه یک، تلاش برای اقدام به قتل و ضرب و جرح منجر به آسیب بدنی روبروست.

متهم که به بیمارستان منتقل شده، اواخر روز چهارشنبه از اتاق بیمارستان و از طریق ویدئو کنفرانس در دادگاه حاضر شد. او اگرچه هوشیار بود اما در مقابل تلاش‌های قاضی و وکیلش که می‌خواستند او را وادار به صحبت کنند، واکنشی نشان نمی‌داد.

راننده سابقه ۱۰ سال کار در یک شرکت حمل و نقل کانادایی را دارد و بنا بر اعلام مقامات پلیس این کشور، هیچ سابقه جنایی نیز نداشته است.

همسایه‌های راننده اتوبوس، او را پدرِ آرام دو دختر جوان توصیف کرده‌اند. یکی از همسایگان نیز که با خانواده مظنون این پرونده رفت و آمد و رابطه دوستانه‌ای داشته، می‌گوید که مظنون هرگز علائم ناراحتی را نشان نداده است.

قرار است بار دیگر پرونده او در ۱۷ فوریه در دادگاه بررسی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نویسنده کتابی با موضوع چگونگی مقابله با غم از دست دادن عزیزان، متهم به قتل همسرش شد

پلیس بریتانیا حادثه برخورد خودرو با حفاظ امنیتی پارلمان را تروریستی خواند

برخورد خودرو با رهگذران در نیویورک