ارتکاب تجاوز پیش از تغییر جنسیت؛ زن تراجنسیتی در اسکاتلند به زندان مردان منتقل شد

ارتکاب تجاوز پیش از تغییر جنسیت؛ زن تراجنسیتی در اسکاتلند به زندان مردان منتقل شد
ارتکاب تجاوز پیش از تغییر جنسیت؛ زن تراجنسیتی در اسکاتلند به زندان مردان منتقل شد Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر اول اسکاتلند خطاب به نمایندگان پارلمان گفته است که نمی‌تواند بپذیرد که یک فرد متجاوز به زنان دوره محکومیت خود را در زندان زنان سپری کند.

آگهی

مقامات اسکاتلند یک زن تراجنسیتی را که به دلیل تجاوز جنسی به دو زن پیش از تغییر جنسیتش مجرم شناخته شده است به زندان مردان منتقل کردند.

این تصمیم در پی واکنش‌های گسترده به انتقال این زن تراجنسیتی به یک زندان ویژه زنان صورت گرفت. آیلا برایسون، زن تراجنسیتی در پرونده دو مورد تجاوز جنسی در دورانی که هویتش مردی به نام آدام گراهم بود مجرم شناخته شده است. او در حالی که رسیدگی به پرونده‌اش هنوز در جریان بود تغییر جنسیت داد. 

نیکولا استورژن، وزیر اول اسکاتلند روز پنجشنبه گفته بود که آیلا برایسون، ۳۱ ساله نمی‌تواند در زندان زنان باقی بماند. ماهیت جرم این زن تراجنسیتی باعث شده بود که نگرانی‌هایی بابت حضور او در زندان کنار دیگر زنان پدید بیاید. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیکولا استورژن خطاب به نمایندگان پارلمان اسکاتلند گفت که نمی‌تواند بپذیرد که یک فرد متجاوز به زنان دوره محکومیت خود را در زندان زنان سپری کند. 

سخنگوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا نیز روز چهارشنبه گفته بود که رئیس دولت محافظه‌کار این کشور «نگرانی‌های» مطرح شده در زمینه انتقال آیلا برایسون به زندان زنان را درک می‌کند. 

این برای اولین بار است که یک زن تراجنسیتی در اسکاتلند به دلیل ارتکاب تجاوز جنسی در دوران که هنوز مرد بوده است مجرم شناخته می‌شود. 

پارلمان اسکاتلند ماه گذشته طرحی را برای تسهیل تغییر جنسیت افراد تصویب کرده بود. با این حال وزیر اول اسکاتلند تاکید کرده است که این مصوبه نقشی در پرونده آیلا برایسون و انتقال او به زندان زنان نداشته است. 

آیلا برایسون در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ که هنوز مردی به نام آدام گراهم بود مرتکب دو مورد تجاوز جنسی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرد ۲۶ ساله به اتهام تجاوز جنسی به بیمار ۸۰ ساله در بیمارستان تحت تعقیب قرار گرفت

یک مسلمان برای نخستین بار وزیر اول اسکاتلند می‌شود

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد